همشهری آنلاین: نشانگان پیش از قاعدگی (PMS) بسیاری از زنان را پیش از شروع قاعدگی مبتلا می‌کند

علائم این سندروم از جمله ممکن است شامل نوسان خلق، خستگی، بی‌خوابی، دل‌آشوبه و درد عضلانی باشد.

 این توصیه‌ها را برای تخفیف علائم سندروم پیش از قاعدگی در نظر داشته باشید:

  •  روزانه یک مولتی‌ویتامین حاوی اسید فولیک، و مکمل کلسیم به همراه ویتامین D مصرف کنید.
  •  به مقدار کافی ورزش کنید.
  •  یک رژیم غذایی سالم شامل غلات سبوس‌دار، میوه و سبزی، پیش و در حین پریودتان مصرف کنید.
  • از نمک، قند، کافئین و سیگار به خصوص با علائم PMS پرهیز کنید.
  • سعی کنید که هشت ساعت در شب بخوابید.
  •  با صحبت کردن با دوستان‌تان، ورزش کردن و نوشتن یادداشت‌های روزانه استرس را تخفیف دهید.
  • از مسکن‌های معمول برای تخفیف درد بدن، عضلات، سردرد و چنگه‌های شکمی دردناک استفاده کنید.

HealthDay News,26 Sep., 2008

کد خبر 64356

برچسب‌ها