همشهری آنلاین: هنگامی که باردارد هستید، وزن اضافی ممکن است به کمردرد شدید منجر شود.

 برای جلوگیری یا تخفیف درد کمر در دوران بارداری این توصیه‌ها را به کار ببندید:

  • از پوشیدن کفش‌های بی‌پاشنه و کاملا صاف یا پاشنه بلند خودداری کنید؛ کفشی را بپوشید که پاشنه کوتاه و کف قوسی مقاومی داشته باشد.
  • اشیای سنگین را به تنهایی بلند نکنید.
  • روی تشک‌های سفت بخوابید یا بین کف تختخواب و تشک،‌تخته بگذارید.
  • هنگام بلندکردن اشیا از زانوها خم شوید، نه کمر.
  • هنگام نشستن روی صندلی یک بالش کوچک پشت کمرتان بگذارید، یا از صندلی استفاده کنید که پشتی ضخیم و پشتیبانی داشته باشد.
  • روی پهلو بخوابید، و بالش‌هایی را بین ساق پاهای‌تان بگذارید.
  • به آرامی کمرتان را ماساژ دهید، یا از یک بالشتک گرم‌کننده یا کیسه یخ استفاده کنید.

 HealthDay News, 2 May., 2009

کد خبر 80367

برچسب‌ها