همشهری آنلاین: تغییرات هورمونی به خصوص در سه ماه اول بارداری مسئول ایجاد تهوع و استفراغی می‌شود که اغلب آن "تهوع صبحگاهی" می‌نامند.

برای به حداقل رساندن نشانه‌های تهوع صبحگاهی این توصیه‌ها به شما کمک می‌کند:

  • به آهستگی غذا بخورید، و به جای خوردن سه وعده غذایی بزرگ، شمار بیشتری وعده‌های غذایی کوچک مصرف کنید.
  • غذاهای سرخ‌شده یا چرب یا ادویه دار نخورید. غلات، برنج و موز گزینه‌های مناسب هستند.
  • باید فاصله زمانی کافی میان غذا خوردن و درازکشیدن‌تان موجود باشد.
  • پس از بیدارشدن در صبح‌ها غذاهای خشک مانند نان تست یا کراکر بخورید.
  • از رایحه‌هایی که تهوع را تحریک می‌کنند، پرهیز می‌کند.

HealthDay

کد خبر 145867

برچسب‌ها