همشهری آنلاین: چنگه‌های شکمی یک علامت شایع در سیکل قاعدگی ماهانه زنان است.

با آماده کردن بدن برای قاعدگی می‌توان به کاهش این چنگه‌ها کمک کرد. دست کم از دو هفته پیش از آغاز قاعدگی این توصیه‌ها را به کار ببندید:

  • خوردن یک رژیم غذایی سالم مملو از سبزیجات و میوه‌جات و اجتناب از غذاهای پرچرب و هله‌هوله‌ها.
  • پروتئین غذایی را از گوشت بی‌چربی، ماهی و تخم‌ مرغ تامین کنید.
  • با خوردن ماهی‌های چرب مانند ماهی آزاد و تون مقدار اضافی اسیدهای چرب اومگا-3 دریافت کنید.
  • مصرف نمک‌تان را کاهش دهید.
  • مصرف قهوه و سایر نوشیدنی‌های کافئین‌دار و مواد قندی را محدود کنید.

HealthDay News, 2 Nov., 2007

کد خبر 35595

برچسب‌ها