دانش آموزان سمپاد سراسر کشور در جریان اردوهای راهیان پیشرفت و امید با حضور سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از پایگاه پهپاد هوا فضا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، موقعیت حضرت علی اکبر (ع) خوزستان بازدید کردند.

به گزارش همشهری آنلاین، در اردو راهیان پیشرفت و امید پهپادهای شاهد و مهاجر در معرض دید دانش آموزان قرار گرفت.

پهپاد پرنده هدایت پذیر از دور است. اولین استفاده از پهپاد در جهان سال ۱۸۸۸ در جنگ بین آمریکا و استرالیا بود. در ایران سال ۱۳۶۳ در زمان جنگ بسیجیان نخبه در شناسایی دشمن با تلفات و شهید مواجه شدند و از جزئیات غافل می‌شدند. شهیدان مهاجر و زارعی با استفاده از چوب، پلاستیک، فوم و یونولیت پهپادهایی ساختند. نام اولین پهپاد را تلاش گذاشتند. این پهپاد تا ۴۵ کیلومتر کار می‌کرد.

شهیدان مهاجر و زارعی فکر نمی‌کردند جمهوری اسلامی ایران که حتی سیم خاردار هم ندارد و تحریم است به جایی برسد که هزاران کیلومتر آن طرف تر پهپادها را برای مأموریت اعزام کند. امروز جمهوری اسلامی ایران به جایی رسیده است که از او درخواست می‌کنند پهپادهای پیشرفته را در اختیار سایر کشورها قرار ندهد. این کشورها اقرار می‌کنند ما توانایی مقابله با پهپادهای شما را نداریم.

۳۲ کشور در زمینه پهپاد مشغول هستند و جمهوری اسلامی ایران جز سه کشور برتر در زمینه پهپاد است. مأموریتی نیست که پهپادهای دنیا انجام بدهند و پهپادهای جمهوری اسلامی ایران نتواند انجام بدهد. ۵۰ پهپاد با دانش بومی تولید و توسعه پیدا کرده است. پایگاه پهپاد هوافضای سپاه پاسداران، موقعیت حضرت علی اکبر (علیه السلام) یکی از ده‌ها سایت پهپادی ایران است. پهپادها تضمین کننده امنیت زمینی و هوایی است. ایجاد بازدارندگی دارند تا دشمنی توان نگاه چپ به تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران را نداشته باشد.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار عکس‌خبر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    3 4
    انشالله‌ علیه مردم خودمون استفاده نشه سیلی دیگه بسه
    • IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
      3 2
      ان شاالله علیه آمریکا و اسرائیل و داعش استفاده بشه ؛ یکی بزنند 10 تا میخورند
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    1 0
    ان شاءالله اين دانش آموزان تیزهوش ادامه دهنده راه دانشمندان ایرانی در توسعه و بهبود صنعت دفاعی کشور باشند و با ایجاد شرایط مناسب اقتصادی و رفاهی و رفع نیاز هاشون مجبور به ترک کشور نباشن. باید قدر اینها رو دونست