یرلی قایا، وزیر کشور ترکیه از دیوار مرزی درحال احداث میان ترکیه و ایران در استان وان بازدید کرد. عملیات دیوارکشی از سال ۲۰۱۵ آغاز شده و مقامات گفته‌اند تا پایان ۲۰۲۳ به پایان خواهد رسید. آنکارا ادعا می‌کند در چارچوب مبارزه با تروریسم و جلوگیری از نفوذ غیرقانونی افراد درحال احداث دیوار است.

به گزارش همشهری آنلاین، خبرگزاری آناتولی، امروز با انتشار خبری نوشت که وزیر کشور ترکیه، روز دوشنبه (۲۶ ژوئن)، با حضور در منطقه مرزی «چالدران» از توابع استان وان، در جریان روند ساخت دیوار مرزی، مسیر امنیتی و خندق‌های در حال احداث در این منطقه که هم مرز با ایران است، قرار گرفت. ترکیه و ایران ۵۶۰ کیلومتر نوار مرزی مشترک دارند که ۲۹۵ کیلومتر از آن مشرف به استان وان ترکیه است.

مقامات ترکیه در استان وان، اوایل خرداد ماه گذشته اعلام کردند که ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی ۲۹۵ کیلومتری ترکیه با ایران تکمیل شده است.این دیوار مرزی مجهز به برج های دیدبانی، پروژکتور، دوربین و سنسورهای حرارتی برای مقابله با فعالیت‌های غیرقانونی است و در صورت لزوم پهپادهای گیان مرزبانی نیز بر فراز این منطقه به پرواز درخواهند آمد.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار عکس‌خبر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    19 2
    با سلام ای کاش یک روزی مرز ایران و افغانستان و پاکستان این دیوار کشیده شود تا هر روز شاهد ورود مواد مخدر و کشته شدن سربازان بیگناه نباشیم .
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    7 0
    بسیار عالی است مانع بزرگی است برای ورود و خروج گروههای تروریستی و قاچاق چیان انسان و کالا
  • همسنگران IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    11 0
    چرا ما در مرز پاکستان و افعانستان دیوار مرزی نداریم که این همه شهید بدیم جان انسانها در نطر مسولان ما بی ارزشترین هاست!!!