پاری‌سن‌ژرمن به لطف درخشش امباپه و مسی با نتیجه ۳ بر صفر مارسی را شکست داد تا علاوه بر گرفتن انتقام شکست در جام حذفی، فاصله امتیازاتش با این تیم را به ۸ امتیاز افزایش دهد.

به گزارش همشهری‌آنلاین، همین دو فوق‌ستاره در غیاب نیمار مصدوم برای فتح مارسی کافی بودند؛ دقیقه ۲۵ گل امباپه با پاس مسی، دقیقه ۲۹ گل مسی با پاس امباپه و دقیقه ۵۵ گل امباپه با پاس مسی. ستاره آرژانتینی در آستانه مراسم جایزه د بست فیفا که آخر شب دیشب برگزار شد، گل باشگاهی شماره ۷۰۰ خود را به ثمر رساند؛ ۸۴۰‌بازی باشگاهی، ۷۰۰‌گل، ۶۷۲‌گل برای بارسلونا و ۲۸‌گل برای پاری‌سن‌ژرمن. تعداد پاس‌گل‌های باشگاهی او هم به عدد ۲۹۹ رسید. حالا تنها یک‌ پاس‌گل دیگر تا رسیدن به ۳۰۰ پاس‌گل باشگاهی فاصله دارد.

در میان بازیکنانی که همچنان به فوتبال مشغول هستند، تنها کریستیانو رونالدو موفق شده ۷۰۰‌گل باشگاهی به ثمر برساند. او در ۹۴۳‌بازی موفق به ثبت این رکورد شده بود. رونالدو یک‌شب زودتر از مسی باز هم برای النصر هت‌تریک کرد و تعداد گل‌های باشگاهی‌اش را به عدد ۸۲۷‌ در ۱۱۵۱‌بازی رساند؛ ۵ گل برای اسپورتینگ، ۴۵۰ گل برای رئال، ۱۰۱ گل برای یوونتوس، ۸ گل برای النصر و ۱۴۵ گل برای منچستریونایتد. رونالدو ۱۱۸‌گل ملی هم در کارنامه دارد.

مسی حالا بهترین گلساز این فصل اروپا هم محسوب می‌شود. بیشترین پاس گل در این فصل ۵ لیگ معتبر اروپا؛ مسی و دی‌بروینه با ۱۲‌پاس‌گل در صدر. نیمار با ۱۱، کولو موانی با ۱۰ و کواراتخلیا با ۹ پاس‌گل در رده‌های بعدی هستند.

لیونل مسی در دوران باشگاهی ۶۸۸۰۰‌دقیقه بازی کرده، ۷۰۰‌گل به ثمر رسانده، ۴۸‌هتریک داشته، ۵۲ ایستگاهی را به گل تبدیل کرده، ۷۵ گل خارج از محوطه جریمه زده و ۲۴ گل هم با ضربه سر به ثمر رسانده است.

آمار مسی در این فصل لیگ فرانسه؛ ۲۰‌بازی، ۱۲‌گل، ۱۲‌پاس‌گل (بیشترین). آمار او در این فصل با پاریس در تمام رقابت‌ها؛ ۲۸‌بازی، ۱۷ گل و ۱۶ پاس‌گل.

امباپه سومین بازیکنی است که بیشترین پاس گل را از مسی دریافت کرده است. بازیکنانی که مسی بیشترین پاس گل را در دوران حرفه‌ای خود به آنها داده؛ سوارس (۳۹)، نیمار (۲۰)، امباپه و پدرو (۱۷) و اتوئو (۱۶).

پاریس و بایرن‌مونیخ با برد ۳‌گله برابر رقبای خود این هفته را پشت سر گذاشتند. بایرن توانست بر اونیون برلین که رقیب مستقیمش در بوندس‌لیگا بود، غلبه کند. این ۲‌تیم هفته آینده در لیگ قهرمانان باید با هم روبه‌رو شوند.

عکس | مسی با رکورد جدید در تعقیب رونالدو | ستاره آرژانتینی گل کاشت!

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha