محمد الکعبی، خبرنگار قطری، بار دیگر در توییتی طعنه‌آمیز به بازیکنان آلمان خبرساز شد.

به گزارش همشهری‌آنلاین، تیم ملی آلمان شب گذشته در سومین دیدار از مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با نتیجه ۲-۴ برابر تیم ملی کاستاریکا به پیروزی رسید.

اما این پیروزی برای صعود از مرحله گروهی و حضور در مرحله یک هشتم جام جهانی ۲۰۲۲ کافی نبود و آنها برای دومین دوره متوالی با حذفی زودهنگام از مسابقات جام جهانی روبرو شدند.

این موضوع باعث شد که الکعبی که پیش از این نیز با توییت‌هایش خبرساز شده بود، بار دیگر کنایه سنگینی به تیم ملی آلمان بیاندازد که به سیاست‌های قطر در زمینه‌های حقوق بشری اعتراض داشت و این موضوع را در طول این مسابقات ابراز کرده بود.

آنها در اولین دیدارشان در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر تصمیم گرفتند در زمان گرفتن عکس تیمی دست‌شان را روی دهان‌شان بگذارند تا اعتراضی نمادین به این موضوع کرده باشند، اتفاقی که به هیچ وجه به مذاق قطری‌ها خوش نیامده بود.

الکعبی پس از پایان بازی شب گذشته و حذف شاگردان هانسی فلیک از مرحله گروهی با انتشار این عکس نوشت: «پرچم‌هایتان را پشت سر جا نگذارید!»

بیش از ۱۵۰ هزار نفر این توییت را پسندیدند و ۴۲ هزار نفر نیز آن را بازنشر دادند. همچنین بیش از ۵۰۰۰ نفر نظرات موافق یا مخالف‌شان را در زیر این توییت ابراز کردند.

او همچنین توییت جنجالی دیگری را با عکسی مشابه و با پیام «بدون گاز، بدون جام جهانی» منتشر کرد که به مشکل تامین انرژی احتمالی اروپا به دلیل حمله روسیه به اوکراین اشاره داشت.

فرح علی، خبرنگاری آفریقایی که در آمریکا زندگی می‌کند نیز به موج حمایت از قطر پیوست و در پاسخ به توییت الکعبی نوشت: «روز خوبی داشته باشی، آلمان. حالا می‌توانید دستتان را هر جایی که دوست دارید قرار دهید.»

عکس | واکنش تمسخرآمیز به حذف یک تیم از جام جهانی | دستتان را هر جا می خواهید بگذارید و پرچم ها یادتان نرود!

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • مهدی IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    13 8
    از همون روز اولی که این عکس رو گرفتن حالم ازشون به هم میخورد و دوست داشتم از گروهشون نرن بالا حالا زودتر برگردین به همجنس بازیتون برسین...ی ها