یورگن کلینزمن با انتشار توئیتی در فضای مجازی به اظهارات اخیرش درخصوص تیم ملی فوتبال ایران واکنش جدیدی نشان داد.

به گزارش همشهری‌آنلاین، یورگن کلینزمن سرمربی سابق تیم‌های ملی فوتبال آلمان و آمریکا که یکی از کارشناسان جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است، بعد از پیروزی تیم ملی ایران مقابل ولز از روش بازی تیم کارلوس کی‌روش انتقاد کرد و گفت که بازیکنان ایران با صحبت با کمک داور و داور چهارم، جو بازی را به سود خود تغییر دادند. وی تاکید کرده بود که این مسئله برگرفته از فرهنگ ایران است.

بعد از این اظهارنظر، کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران با انتشار پیامی به شدت از کلینزمن انتقاد کرد و از او دعوت کرد که برای شناخت بیشتر تیمش، به اردوی ایران بیاید؛ البته به شرطی که از عضویت در «گروه تحقیقات جام جهانی» فیفا استعفا بدهد.

فدراسیون فوتبال ایران هم با انتشار پیامی به کلینزمن حمله کرد تا اسطوره فوتبال آلمان روز گذشته در مصاحبه‌ای از موضع خود عقب نشینی کند: «هرگز از کارلوس یا تیم ایران انتقاد نکردم. آنچه که من توصیف کردم، شیوه احساسی و عاطفی آنها بود که گاهی حتی قابل تحسین است.»

اما کلینزمن که در آستانه دیدار ایران و آمریکا همچنان به خاطر اظهارنظرش تحت فشار قرار دارد، بعدازظهر امروز دوشنبه با انتشار پیامی، بار دیگر تلاش کرد تا از انتقادات نسبت به خودش کم کند.

سرمربی سابق تیم ملی آمریکا در توییتر خود نوشت: «نظرات من در مورد بازی ولز و ایران کاملاً مربوط به فوتبال بود. متأسفانه این موضوع از بستر فوتبال خارج شد. من دوستان ایرانی زیادی دارم و همیشه از مردم، فرهنگ و تاریخ آنها تعریف و تمجید کرده بودم.»

کلینزمن همچنین برای ایران بهترین‌ها را در مسابقات پیش رو آرزو کرد تا به این شکل نشان بدهد در تلاش برای به دست آوردن دل فوتبالدوستان ایرانی است.

عکس | اقدام جدید کلینزمن پس از توهین جنجالی علیه تیم ملی | ماجرا از مسیر خودش خارج شد

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • Narges CA ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    6 2
    كلينزمن در زلزله رودبار و منجيل كلى به ايران كمك كرد. آدم سياسى و بى غيرتى نيست. الكى حرفاش رو بد برداشت نكنين. اون با ما هيچ دشمنى نداره. خيلى هم اتفاقا انسان دوست و محترم هست. چرا به هر آدم درستى انگ مى زنيم؟