تجمع اعتراضی برخی از دانش‌آموزان مناطق محروم و مرزی در حالی برگزار شد که آنها معتقدند با مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی و تاثیر قطعی معدل بر کنکور، هزینه تحصیل‌شان گران‌تر و فرصت ورودشان به دانشگاه کم شده است.

همشهری آنلاین - عکس‌ها از علیرضا طهماسبی: بیشتر از ۴۰۰، ۵۰۰ کیلومتر راه از مناطق مرزی و محروم آمده‌اند تا بگویند مصوبات جدید درباره کنکور، تیر خلاصی است به عدالت آموزشی که همیشه فقط شعارش را شنیده‌اند. به گفته خودشان تمام این سال‌های کمبود و نبود امکانات آموزشی را تحمل کرده‌اند، اما حالا قرار است با همین کمبودها برای ورودشان به دانشگاه ارزیابی شوند؛ اتفاقی که بوی بی‌اعتدالی و تبعیض می‌دهد. آنها روز گذشته همزمان با دیدار با اعضای دیده‌بان شفافیت و عدالت و تعدادی از نمایندگان مجلس، تجمع کرده و صدای اعتراض‌شان به مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی درباره تاثیر قطعی معدل در کنکور، را بلند کردند.

تجمع‌شان در مسجد الرحمان خیابان سپهبدقرنی و با صحبت‌های احمد توکلی، رئیس هیات‌مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت، رسمی می‌شود. کنار هم نشسته‌ و پلاکاردهایی هم در دست‌شان است. روی پلاکاردها نوشته شده: «ما دیگه پول نداریم برای معدل بذاریم» «نه به بی‌عدالتی آموزشی»، «آی مافیا دیگه بسه، رات نمی‌دیم به مدرسه»، «مردیم از زور استرس، مجلس به داد ما برس»، «نه به عدم پاسخگویی شورایعالی انقلاب فرهنگی».

نمایندگان دانش‌آموزان هم درباره متضاد بودن مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی با فرمایشات رهبر انقلاب و درخواست از نمایندگان مجلس برای رد این مصوبه تبعیض آمیز و ناعادلانه می‌گویند و این که تنها امیدشان برای عبور از زندگی سخت در مناطق محروم، از دست رفته. پولی شدن آموزش یک راه برایشان می‌گذارد، اگر پسر باشند بی‌سواد بمانند و کارگری کنند و اگر هم دختر، تن به ازدواج‌های اجباری بدهند.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • اناهیتا IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    7 3
    تو رو خدا با سرنوشت بچه های مردم بازی نکنید اینجوری فقط بچه های پولدارا میرن دانشگاههای خوب
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    2 0
    اینکه پذیرفته شدن دانشگاه منوط به نمرات تحصیلی دانش آموز و برگزاری کنکور در دو مرحله خیلی هم منصفانه و خوبه واسترس رو از روی دانش آموز برمیداره