سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به همراه امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش امروز هفتم خرداد از پایگاه پایگاه زیرزمینی پهپادی راهبردی ۳۱۳ ارتش بازدید کرد.

این پایگاه مجهز به انواع پهپادهای رزمی، شناسایی و انهدامی ایرانی است. در این پایگاه، پرنده‌های بدون سرنشین راهبردی ارتش شامل بیش از صد فروند پهپادهای کمان ۲۲، کمان ۱۲، ابابیل ۵، مهاجر ۶، فطرس و کرار، مجهز به انواع مهمات، بمب‌ها، موشک‌های رهگیر و هوا به سطح و راکت‌های بومی استقرار یافته‌اند.

پایگاهی که ظرفیت‌های جدیدی در حوزه توان رزمی ارتش و نیروهای مسلح کشور ایجاد می‌کند. در این بازدید سرلشکر باقری در جریان آخرین توانمندی‌ها در حوزه تولید انواع پهپادهای نظامی، تهاجمی و دور برد ارتش قرار گرفت. با عملیاتی شدن این پایگاه سری که در عمق صدها متری زمین طراحی و ساخته شده، جمهوری اسلامی ایران به قدرت برتر پهپادی در منطقه تبدیل شده است.

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایگاه پهپادی راهبردی ۳۱۳ گفت: امروز این توفیق را داشتیم که بخشی از توانمندی پهپادی ارتش جمهوری اسلامی ایران را ارائه کنیم. نیاز به تقویت پهپاد دورپرواز با مداومت پروازی بالا و توان حمل بالای مهمات برای زدن اهداف راهبردی، باعث شد که ارتقای قابلیت پهپادهای موجود و تجهیز به انواع موشک‌ها و بمب‌ها با بردهای مختلف را در دستور کار خود قرار دهیم و با کمک جوانان با انگیزه، متعهد و متخصص مسیر خوداتکایی را با طراحی و تولید انبوه پهپادها ادامه خواهیم داد.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: بزرگ ترین دستاورد ما این است که به هیچ کجا وابسته نیستیم آن چیزی که برای دفاع از کشور نیاز داریم  خودمان فراهم می‌کنیم و به هیچ وجه ارتقای توان پهپادی توقف‌پذیر نیست.رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اهمیت پهپادها در رزم‌های نوین، گفت: ارتش با استفاده از روش‌ها و تجهیزات جدید وارد صحنه و عرصه متحول امروز و آینده شده و امروز در عرصه پهپادی این توانمندی را در ارتش دیدیم.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ویدئو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha