اختتامیه بیستمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی شامگاه یکشنبه با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و تقدیر از تنی چند از پیشکسوتان این عرصه در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش همشهری آنلاین، مراسم اختتامیه بیستمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی شامگاه یکشنبه (۲۱ آذر) با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود سالاری معاون امور هنری وزارتخانه، محمود شالویی مشاور وزیر و مدیر کل حوزه وزراتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، قادر آشنا مدیرکل اداره هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، داود فتحعلی‌بیگی دبیر این رخداد و جمعی از هنرمندان پیشکسوت و فعالان حاضر در این جشنواره در تالار وحدت برگزار شد.

در این بخش از علی صدیقیان نوازنده تعزیه، علی یدالهی نقش‌پوش و عروسک‌گردان، ساسان مهرپویان خیمه‌شب‌باز، بهناز مهدی‌خواه خیمه‌شب‌باز، شهناز روستایی نویسنده، پریسا سیمین‌مهر نقال، شهره اشتری بازیگر، ملیحه حاجی‌لو بازیگر و مرجان صادقی نقال به پاس سال‌ها تلاش مستمر در اجرای نمایش‌های آیینی و سنتی از سوی بیستمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی تقدیر شدند. همچنین لوح تقدیر بیستمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی برای تلاش‌های مستمر و بازی در چندین نمایش حاضر در این دوره از جشنواره به امیرجسین انصافی اهدا شد.

در ادامه و با رای هیات داوران چهارمین ۳ نمایشنامه به عنوان برگزیدگان چهارمین دوره رویداد بازی‌نامه‌نویسی نمایش‌های آیینی و سنتی انتخاب شدند.  بر این اساس با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی از نمایشنامه‌های جنگ نامه‌ای برای قحطی‌زدگان به قلم محمد فخرایی‌مطلق از بندر دیر، مجلس شبیه‌خوانی آزمون فریدون به نگارش علی عزیزی از سمنان، مجلس‌نامه مقرب الخاقان اثر مهدی دریایی از اراک و هفت‌خوان رخش و رستم به نویسندگی محسن سلیمانی از تهران تقدیر شد.

بیستمین جشنواره نمایش‌های آیینی سنتی از چهاردهم تا بیست‌ویکم آذر ۱۴۰۰ خورشیدی به دبیری داوود فتحعلی‌بیگی و اختتامیه این رویداد ۲۱ آذر ساعت ۱۸ در تالار وحدت برگزار می‌شود.  

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

برچسب‌ها