نخستین نمونه از قطار ملی مترو که در قالب یک رام ۳ واگنه شکل گرفته است، آماده شد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، با تلاش جمعی از متخصصان و کارگران مجموعه‌های صنعتی فعال در پروژه قطار ملی مترو و همچنین بهره‌مندی از ظرفیت ‌شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی، پس از ۱۸ ماه، فرآیند ارتقای سطح داخلی‌سازی قطعات قطار مترو از ۲۵ تا ۳۰ درصد قبلی به ۸۵ درصد، در روزهای اخیر به سرانجام رسید؛ که این گامی در زمینه شکست انحصار تولید قطار از سوی شرکت‌های خارجی بود.

این اقدام با در نظر گرفتن ۱۸ زیرسیستم قطار مترو و تغییرات اعمال شده در آنها، بر اساس تجربیات ۲۰ سال گذشته در استفاده از ۳ نسل واگن‌ها صورت گرفته و با هم‌افزایی شرکت‌ها و نهادهای داخلی، نسل چهارم قطارهای مترو متولد شده است.

نخستین نمونه از قطار ملی مترو که در قالب یک رام ۳ واگنه شکل گرفته است‌، آزمونی برای اثبات توانایی دستیابی به دانش و فناوری ساخت قطارهای استاندارد برای استفاده در شبکه خطوط مترو سراسر کشور بود و گام بعدی در این زمینه، تولید قطار ۷ واگنه است که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان اسفند ماه سال جاری محقق خواهد شد.

با وجود فراهم بودن زمینه رونمایی از قطار ۳ واگنه در ایام دهه فجر امسال اما مدیریت شهری پایتخت تصمیم گرفته است تا رام کامل ۷ واگنه را در اسفند ماه رونمایی کند چراکه در واقع این نوع قطار عموماً در خطوط مترو به حرکت درمی‌آید و قطار ۳ واگنه نمونه‌ای است که در حال حاضر فقط در خط فرودگاه مهرآباد مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

به این ترتیب وعده تولید قطار ملی مترو با ۳ واگن و سطح داخلی‌سازی ۸۵ درصد، در زمان مقرر محقق شده و این مقدمه‌ای برای رسیدن به قطار ۷ واگنه با همین سطح از داخلی‌سازی است.

در پی رونمایی قطار ۷ واگنه ملی در اسفند ماه ۱۳۹۹ و انعقاد قرارداد تولید ۱۰۵ دستگاه واگن بین شرکت مترو و شرکت واگن‌سازی تهران، قطار ملی مترو به تولید انبوه خواهد رسید.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

برچسب‌ها

۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴