روز گذشته تصاویری از ورود نسل جدید چری تیگو ۷ و نسخه فیس لیفت‌ام وی‌ام X22 منتشر شد. آن‌طور که مشخص است، مدیران خودرو برنامه دارد پس از انجام تست‌های فنی نسل جدید تیگو ۷ را به خط تولید خود بیاورد. در این مطلب با این خودرو جدید آشنا می‌شوید.

به گزارش همشهری آنلاین، روز گذشته تصاویری از ورود نسل جدید چری تیگو ۷ و نسخه فیس لیفت‌ام وی‌ام X22 منتشر شد. آن‌طور که مشخص است، مدیران خودرو برنامه دارد پس از انجام تست‌های فنی نسل جدید تیگو ۷ را به خط تولید خود بیاورد. در ادامه با این خودرو تازه وارد به بازار ایران بیشتر آشنا می‌شوید.

بیشتر بخوانید:

تصاویر | دو خودرو جدید به خیابان‌های تهران آمدند

تصاویر | خودرو جدید چینی در راه بازار ایران | با نسل تازه چری تیگو ۷ آشنا شوید

بر اساس گزارش اسب بخار، شرکت «چری» چند ماه است که عرضه «تیگو ۷» معمولی و «پرو» جدید را در چین آغاز کرده و قیمت این دو مدل مشخص شده است. چری تیگو ۷ معمولی و پرو جدید در ۸ مدل با مشخصات فنی پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربو + جعبه‌دنده CVT یا ۶ دنده دستی و یا ۱٫۶ لیتری توربو با جعبه‌دنده ۷ دنده دو کلاچه (تیگو ۷ پرو) عرضه می‌شوند. قیمت در نظر گرفته شده برای سبد محصولات تیگو ۷ جدید بین ۸۶,۹۰۰ تا ۱۴۵,۹۰۰ یوان (معادل ۱۲,۴۸۰ تا ۲۰,۹۵۴ دلار) است.

چری تیگو ۷ جدید از نظر طراحی کاملاً تغییر یافته و بر مبنای جدیدترین زبان طراحی چری تولید شده است. در قسمت جلو، جلوپنجره شش گوش بزرگ به همراه دو چراغ LED کشیده و باریک قرار گرفته است. در مدل پرو الگوی جلوپنجره و چراغ‌های مه‌شکن متفاوت است. در نمای کناری خطوط کشیده و شکسته بیشتری دیده می‌شود که همین موضوع ظاهر جذاب‌تری به تیگو ۷ جدید می‌بخشد.

در قسمت عقب چراغ‌های کشیده LED در عرض بدنه قرار گرفته‌اند و فاصله زیادی بین چراغ‌ها و محل نصب پلاک دیده می‌شود. در قسمت زیرین سپر که همانند رکاب‌های کناری با رنگ تیره مزین شده است، دو خروجی اگزوز کرومی دیده می‌شود. چری تیگو ۷ جدید در ۵ رنگ متفاوت از جمله آبی جدید عرضه می‌شود و در مدل پرو بدنه دورنگ خواهد بود.

در بحث طراحی داخلی، چری تیگو ۷ جدید ظاهری مشابه با تیگو ۸ دارد. در مجموع سه نمایشگر شامل نمایشگر ۱۲٫۳ اینچی برای پشت آمپر دیجیتالی، نمایشگر ۱۰٫۲۵ اینچی سیستم سرگرمی و نمایشگر ۸ اینچی سیستم تهویه در کابین به کار رفته است. فرمان کف تخت و سه انتخاب رنگ برای داخل خودرو از دیگر ویژگی‌های نسل جدید چری تیگو ۷ محسوب می‌شود.

در بحث فناوری، تیگو ۷ جدید از سیستم شبکه Lions Intelligent بهره می‌برد. در این سیستم ویژگی‌هایی همچون شناسایی صدا، مسیریابی آنلاین، پخش موسیقی و رادیو آنلاین و … به کاررفته است. با استفاده از اپلیکیشن تلفن همراه، ویژگی‌هایی همچون استارت زدن از راه دور، روشن و خاموش کردن سیستم تهویه، باز کردن درها، بازکردن زیردستی و… نیز وجود دارند.

فناوری‌های کمک راننده استفاده شده در چری تیگو ۷ جدید این خودرو را در زمره خودروهای دارای فناوری خودران مرحله دوم قرار می‌دهد. ۲۰ سیستم راهنمای راننده برای این خودرو درنظر گرفته شده است. علاوه بر این، سیستم‌هایی همچون کروزکنترل فعال، دید ۳۶۰ درجه پانورامیک، ترمز اضطراری خودکار و هشدار بازماندن درها نیز در تیگو ۷ نصب شده است.

نسل جدید چری تیگو ۷ برای اولین بار از سیستم FAPA بهره می‌برد. در این سیستم با جست و جوی مکان‌های پارک نزدیک، بهترین مکان به خودرو اطلاع داده می‌شود.

چری تیگو ۷ جدید از پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربو با کد SQRE4T15C بهره می‌برد. این پیشرانه قادر به تولید ۱۵۶ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور است. دو انتخاب جعبه دنده ۶ دنده دستی و جعبه‌دنده CVT مجازی ۹ دنده هم برای تیگو ۷ معمولی قابل سفارش است. در مدل تیگو ۷ پرو از پیشرانه ۱٫۶ لیتری توربو با کد SQRF4J16 استفاده شده که ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. انتقال قدرت در این مدل توسط جعبه‌دنده ۷ دنده دوکلاچه انجام می‌گیرد.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha