دستگاه اطلاعات ملی عراق با انتشار تصاویری اعلام کرده است که علی عبدالناصر قرداش، جانشین البغدادی سرکرده پیشین گروه تروریستی داعش بازداشت شده است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، طبق گزارش خبرگزاری عراق (واع)، سازمان اطلاعات این کشور روز چهارشنبه از بازداشت عبدالناصر قرداش خبر داد و گفت او نامزد جانشینی ابوبکر بغدادی، سرکرده سابق داعش بوده است.

در این رابطه خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد، عملیات بازداشت او احتمالا چند روز پیش بین نیروهای عراقی، نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) و ارتش آمریکا به صورت مشترک انجام شده باشد.

منابع روز ۲۴ آوریل به المیادین اطلاعاتی درباره جانشین سرکرده داعش به نام طه عبدالرحیم عبدالله بکر خویت با کنیه "عبدالله قرداش" و "حجی عبدالله" فاش کردند.

قرداش متولد ۱۹۷۶ در تلعفر در استان نینوا است که بین سال‌های ۲۰۰۴ – ۲۰۰۵ با القاعده بیعت کرد و امور شرعی این تشکیلات در شرق نینوا را به دست گرفت اما توسط ارتش آمریکا بازداشت شد.

او مراتب "شرعی" و اداری را طی کرد و یکی از اعضای شورای مشورتی شد و پیش از رسیدن به پست معاونت نظامی ابوبکر بغدادی با داعش بیعت کرد.

قرداش ریاست کمیته مذاکره کننده در داعش را برعهده داشت و از زمان ابومصعب زرقاوی،‌ سرکرده سابق القاعده با گروهک‌های تروریستی همانند یک رهبر همکاری می‌کرد، حتی هدایت و رهبری درگیری‌های باغوز را خودش به شخصه به عهده داشت.

طبق گزارش خبرگزاری واع، تحقیقات لازم از این تروریست توسط سازمان اطلاعات ملی عراق صورت گرفته است.

طی ژوئن ۲۰۱۴ قرداش مذاکرات داعش و دولت ترکیه در خصوص کارمندان کنسولگری ترکیه در موصل را مدیریت کرد و آنها را از موصل به منطقه‌ای امن منتقل کرد و آنها از آنجا عازم ترکیه شدند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا ۲۷ اکتبر گذشته ترور بغدادی را در عملیات نظامی در شمال سوریه اعلام کرد.

این در حالی است که شون اودونال، بازرس کل دولتی در وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) شنبه گذشته گزارشی را به فرماندهان نیروهای مسلح در دو مجلس سنا و نمایندگان در کنگره ارائه و در آن فاش کرد، داعش همچنان توانمندی‌های نظامی خطرناک خود برای انجام عملیات تروریستی و حملات مسلحانه در چارچوب "تحرک کوچک شورش" در سوریه و عراق حفظ کرده است.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

برچسب‌ها