رئیس جمعیت هلال احمر کلانشهر اهواز از رهاسازی ۱۰۰ خودرو از آبگرفتگی و انتقال ۱۴ خانواده به نقاط امن در اهواز خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین، محسن شیخی علیزاده اظهار کرد: با توجه به آماده باش عوامل امدادی جمعیت هلال احمر کلانشهر اهواز از ساعت اولیه بارندگی و مشکلات خودروهای گرفتار در آب، امدادگران جمعیت هلال احمر نسبت به انتقال و جابجایی تا منطقه امن تعداد ۱۰۰ خودرو اقدام کردند.

وی ادامه داد: ۱۴ خانواده از قشر پیرزن، ازکارافتاده و زن باردار به نقاط امن و پیشنهادی خود منتقل شدند.

رئیس هلال احمر کلانشهر اهواز به مهر گفت: تیم امدادی این جمعیت نیز موفق شد ۶ نفر دانشجوی دختر که روی پل طبیعت گرفتار شده بودند را نجات و به محل دانشگاه منتقل کند.

علیزاده در پایان بیان کرد: این عملیات همچنان ادامه دارد و طی آن آمبولانس های امدادی به همراه خودروهای نجات و نجاتگران داوطلب در حالت امدادرسانی و آماده باش هستند.

ایرنا نیز نوشت: بارندگی حدود سه ساعته عصر دوشنبه 25 آذر ماه باعث جاری شدن سیلاب در خیابانها و معابر شهر اهواز شد به طوری که زندگی روزمره مردم این شهر مختل شد.

بارش باران پاییزی بار دیگر مسئولان شهری اهواز را غافلگیر کرد تا شهروندان این شهر با بارش ۶۰ میلیمتری باران برای چند ساعت با مشکلات بسیاری مواجه شوند.

نبود کانال های دفع آب های سطحی و بالا زدگی فاضلاب سبب شد تا خیابان های شهر اهواز مملو از سیلاب همراه با فاضلاب شود که این امر باعث بروز گره های ترافیکی در سطح شهر شد.

خیابانهای ساحلی اهواز و نیز خیابانهای مرکزی به دلیل آبگرفتگی و نیز خراب شدن خودروهای دچار سیلاب شده بسته شده و عبور و مرور خودروها به سختی امکان پذیر هست  به طوریکه شهروندانی که قصد رفتن به منازل خود را دارند با مشکلاتی روبرو شده اند.

سالهاست شرکت آبفا و شهرداری اهواز با انداختن توپ بی مسئولیتی در زمین یکدیگر به دنبال پوشاندن کم کاری های خود هستند در این میان اما مردم هستند که با هر بارش باران دچار خسارت های فراوان می شوند.

پیش از این اداره کل هواشناسی خوزستان از وجود سال نرمال آبی برای خوزستان خبر داده بود، مطابق اطلاعیه هواشناسی خوزستان بارندگی برای مهرماه نرمال، برای آبان‌ماه کمی بیشتر از نرمال و برای آذرماه نیز در مناطق شمالی استان خوزستان بیش از نرمال و برای قسمت‌های دیگر استان نرمال پیش‌بینی شده است. در واقع مجموع بارش‌ها در پاییز نرمال پیش‌بینی شده است.

باوجود این هشدارها اما وضعیت فعلی شهر گویای آنست که زیرساخت ها متناسب با حجم بارش های احتمالی آماده نشده است تا باز هم کام شهروندان اهوازی از بارش‌های باران تلخ شود.

شهردار اهواز شب گذشته با اشاره به احتمال بارش های شامگاه دوشنبه گفت: از الان می توان حدس زد که با بارش دوشنبه شب شاهد آبگرفتگی گسترده در سطح شهر اهواز هستیم که باید از شهروندان عذرخواهی کنیم.

موسی شاعری مانند همیشه ظرفیت کم شبکه فاضلاب را عامل آبگرفتگی های سطح شهر دانست و افزود: شبکه دفع فاضلاب اهواز مرکب است و باید آبفا نسبت به لایروبی آنها اقدام کند.

شاعری پیش از این نیز گفته بود:  امسال ۴۴ میلیارد ریال اعتبار از سوی شهرداری اهواز برای دفع آب های سطحی و فاضلاب هزینه شده است، ساخت شبکه دفع آب های سطحی در اهواز حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که مقرون به صرفه نیست زیرا در صورت اصلاح شبکه فاضلاب این مشکل نیز حل می شود، اگر چنین اعتباری در اهواز باشد باید صرف توسعه شهر شود.

از سویی دیگر مسئولان شرکت آبفا نیز مدعی هستند دفع هرگونه آب سطحی با شهرداری است و شبکه فاضلاب اهواز ظرفیت آب باران بیش از ۱۰ میلیمتر را ندارد.

به گفته مدیرعامل آبفای اهوازدر اهواز ۲هزار و ۳۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب وجود دارد که حدود ۵۰درصد آن به دلیل جنس بتنی لوله‌ها فرسوده است، در سیل اخیر ۲۲۰ نقطه فاضلاب در اهواز دچار ریزش شد.

بارش باران، علاوه بر ایجاد آبگرفتگی معابر و بالا زدگی فاضلاب سبب بروز گره های ترافیکی در شهر شد، با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر وجود سال نرمال بارشی برای استان خوزستان و اهواز باید دید آیا مسئولان به دنبال راهکاری هستند و یا این شرایط تا پایان بارش ها ادامه دارد.

باید دید مسئولان شهرداری و آبفای اهواز به پاسکاری مسئولیت میان یکیدیگر پایان می دهند و چاره ای برای زخم دیرینه اهواز می کنند یا خیر؟

  • توضیح رئیس بیمارستان امام(ره) اهواز درباره مرگ همزمان ۴ بیمار زن 

رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز در خصوص مرگ چهار بیمار زن در بخش آی سی یو این بیمارستان توضیحاتی ارائه داد. 

دکتر ساسان موگهی در خصوص مرگ چهار زن که در بخش آی سی یو این بیمارستان بستری بودند، اظهار کرد: در پی بارش‌های بی‌سابقه روز دوشنبه ( ۲۵ آذرماه) اهواز شاهد نوسانات شدید برق شهری بودیم که همزمان با این مساله در یکی از بخش‌های مراقبت‌های ویژه این بیمارستان چهار بیمار دچار مشکل شدند.

وی افزود: همیشه تیم پزشکی در آی سی یو مستقر هستند و علی‌رغم اینکه  عملیات احیا برای این بیماران انجام ‌شد اما متاسفانه این چهار بیمار فوت کردند.

رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز گفت: در حال حاضر علت مرگ این چهار بیمار توسط کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی اهواز، کارشناسان مرجع قضایی و کارشناسان پزشکی قانونی در حال بررسی است.

تصاویر بارندگی شدید اهواز را در زیر ببینید:

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

برچسب‌ها

۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۷