همشهری آنلاین: پژو ۲۰۸ مدل ۲۰۱۹ (Peugeot ۲۰۸) به عنوان هاچ بک لوکس جدید شرکت پژو محسوب می‌شود که در دو مدل بنزینی و الکتریکی به بازار عرضه خواهد شد.

در تریم‌های فول خودرو پژو ۲۰۸ مدل ۲۰۱۹ شاهد پنجه ببر مشهور پژو هستیم که در کنار چراخ‌های جلو تمام LED، این خودرو را به یک هاچ بک کوچک لوکس تبدیل کرده است. این خودرو از رینگ‌های ۱۷ اینچی و سقف مشکی بهره می‌برد. همچنین عدد ۲۰۸ روی کاپوت و کمی بالاتر از لوگو شیر پژو قرار دارد.

شرکت پژو نسل جدید پژو ۲۰۸ را بر پایه معماری جدید CMP ساخته است که به همین دلیل وزن آن نسبت به قبل حدود ۳۰ کیلوگرم کاهش یافته و آیرودینامیک آن نیز افزایش پیدا کرده است. پژو ۲۰۸ مدل ۲۰۱۹ نسبت به نسل‌های قبلی از سر و صدا و لرزش کمتری برخوردار بوده که به همین دلیل میزان راحتی را برای سرنشینان افزایش داده است.
شرکت پژو محصول جدید خود را با موتور ۳ سیلندر ۱.۲ لیتری توربو بنزینی یا ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری دیزلی به بازار عرضه خواهد کرد. موتور بنزینی این خودرو از قدرت ۷۵ اسب بخاری و گیربکس ۵ سرعته بهره می‌برد. این موتور در مدل دیگر می‌تواند ۱۰۰ اسب بخار قدرت تولید کند و در کنار آن نیز یک گیربکس ۶ سرعته دستی یا ۸ سرعته اتوماتیک قرار بگیرد. قدرتمندترین مدل این پیشرانه نیز همان موتور ۱۳۰ اسب بخاری خواهد بود که با گیربکس اتوماتیک عرضه می‌شود. البته موتور دیزلی این خودرو نیز قدرتی ۱۰۰ اسب بخاری خواهد داشت و فقط برای آن یک گیربکس ۶ سرعته دستی ارائه می‌شود.
شرکت پژو برای خودرو پژو ۲۰۸ مدل ۲۰۱۹ نسخه الکتریکی نیز در نظر گرفته است. این خودرو در مدل الکتریکی می‌تواند قدرتی معادل ۱۳۶ اسب بخار و گشتاور ۲۶۰ نیوتن‌متر تولید کند. پژو ۲۰۸ الکتریکی بر پایه پلتفرم ‌E-CMP طراحی شده است و این توانایی را دارد که ظرف مدت ۸.۱ ثانیه از سرعت صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. طراحان مجموعه باتری ۵۰ کیلوواتی این خودرو را در زیر محفظه بار نصب کرده‌اند که به همین دلیل فضایی را در آن قسمت محدود نکرده است. این خودرو الکتریکی می‌تواند با استانداردهای WLTP برد حدود ۳۴۰ کیلومتری را داشته باشد و می‌تواند بر اساس استانداردهای NEDC نیز به برد ۴۵۰ کیلومتری برسد.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha