همشهری آنلاین: اندی سندنس در سال ۲۰۰۶ زمانی که ۲۱ سال سن داشت اقدام به خودکشی کرده کرده و با گلوله به صورت خود شلیک کرد که البته از این حادثه زنده ماند اما نیمی از صورتش نابود شد.

 

براساس گزارش ساينس الرت، زماني كه وضعيت او به ثبات رسيد، پزشكان كلينيك مايو تلاش كردند صورت او را به بهترين شكل ممكن ترميم كنند، اما نتوانستند كار زيادي براي استخوان از بين رفته فك، دماغ و دندان‌ها انجام دهند.

در سال 2012 پزشكان كلينيك مايو ايده پيوند صورت را با سندنس در ميان گذاشتند و تمامي خطراتي كه ممكن بود به همراه داشته‌باشد را براي اندي برشمردند. پس از تاييد نهايي، پزشكان به مدت سه سال به تمرين پرداختند تا خود را براي اين جراحي دشوار آماده كنند.

در نهايت، در ژانويه سال 2016 نام اندي به ليست انتظار اهدا كنندگان عضو افزوده شد. فرايند پيدا شدن اهدا كننده معمولا چند سال طول مي‌كشد اما در نهايت شگفتي پنج ماه بعد گزينه‌اي براي پيوند صورت براي وي پيدا شد. مردي 21 كه به سر خود شليك‌كرده بود به عنوان اهدا كننده عضو معرفي شد.

جراحي پيوند 56 ساعت ادامه داشت و 60 پزشك در آن حضور داشتند. تنها يك روز كامل صرف جمع‌آوري استخوان‌ها، ماهيچه‌ها و بافت پوست از صورت اهدا كننده شد و روز ديگر صرف بازسازي چهره، از چشم به پايين، شد. پيوند دماغ،‌گونه‌ها، دهان، دندان‌ها،‌لب‌ها و چانه فرايندي 32 ساعته بود.

سندنس تا چند هفته اجازه نداشت صورتش را نگاه كند اما زماني كه براي اولين بار صورت جديدش را ديد، بهت‌زده شد. وي زماني متوجه شد كه صورتش به حالت عادي بازگشته، كه پسربچه‌اي در آسانسور نگاهي به او انداخت و بدون خيره شدن سرش را چرخاند،‌رويدادي كه تا پيش از جراحي كاملا متفاوت رخ مي‌داد. وي به مرور توانايي بويايي، تنفس و بلع را نيز به دست آورده‌است.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

برچسب‌ها

۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۱