همشهری آنلاین_فتانه انفرادی: خبرنگاران و روزنامه نگاران حوزه سلامت، میهمان وزیر بهداشت و تیم رسانه‌ایش بودند تا به قول وزیر، آخرین مراسم روز خبرنگار در دولت یازدهم را با هم جشن بگیرند و در فضایی متفاوت و صمیمانه، گپ و گفت داشته باشند.

به گزارش همشهري آنلاين، در مراسم روز خبرنگار، دكتر سيد حسن هاشمي، از انتظارات و خواسته‌هايش به خبرنگاران گفت و خبرنگاران حوزه سلامت هم برخي از مشكلات موجود و خواسته‌‌هايشان را مطرح كردند.

در اين مراسم صميمي، هم وزير و تيم رسانه اي او از تلاش خبرنگارن حوزه سلامت در انعكاس دستاوردها و همچنين مشكلات مردم در حوزه سلامت، قدرداني و هم خبرنگاران با اهداي لوح تقدير به دكتر عباس زارع نژاد، رييس مركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت بهداشت از همراهي اين وزارتخانه با خبرنگاران، تقدير كردند.

در اين مراسم، پس از بخشي از اجراي رفيعي طنز پرداز كشورمان، چند نفر از خبرنگاران حوزه سلامت كه به صورت داوطلبانه به استان فارس سفر كرده بودند تا به صورت ميداني از روند اجراي پزشك خانواده در استان فارس و چند پروژه ديگر  از جمله مراكز خدمات جامع سلامت و  چگونگي روند سامانه سيب بازديد كنند، از سفر خود به شيراز گفتند.

خبرنگاران، از مشاهدات خود از فارس گفتند و اعلام كردند كه پزشك خانواده در  فارس در حال اجراست و مراكز جامع خدمات سلامت در زمينه بهداشت و پيشگيري مردم از بيماري‌ها،  بسيار فعال هستند.

آن‌ها از روابط عمومي وزارت بهداشت، تقاضا كردند كه زمينه چنين سفرهايي را براي خبرنگاران فراهم كنند تا آن‌ها به شكل ملموس‌تر و با ديد عميق‌تري، برنامه‌ها و طرح‌هاي اين وزارتخانه و همچنين مشكلات موجود را بيان كنند و به تصوير بكشند.

  • ماجراي تفالي به حافظ براي وزير در شيراز

گروه خبرنگاران اعزامي به شيراز از شبي گفتند كه تافلي به خواجه حافظ شيراز زدند و براي وزير و به نيت او فال گرفتند و سپس همان غزل "لسان الغيب" را براي حاضران در جمع قرائت كردند كه مورد توجه مخاطبان قرار گرفتند. غزل 358 حافظ

غم زمانه كه هيچش كران نمي‌بينم
دواش جز مي چون ارغوان نمي‌بينم

به ترك خدمت پير مغان نخواهم گفت
چرا كه مصلحت خود در آن نمي‌بينم

وزیر بهداشت در مراسم تجلیل از خبرنگاران حوزه سلامت از تلاش خبرنگاران ، طرح تحول سلامت، فيش‌هاي حقوق، ضرورت نقد پذيري ، انصاف و رعايت درستي در خبر و ... گفت.

  • قدرداني و انتظارات وزير از خبرنگاران

وزير بهداشت ضمن تبريك روز خبرنگار به اهالي رسانه گفت :فکر می‌کنم این مراسم آخرین مراسمی است که در دولت یازدهم با همدیگر داریم و سال آینده در چنین زمانی، دولت تشکیل شده و حتما با نشاط بیشتری در دولت دوازدهم کار خود را ادامه خواهید داد.اعتقاد دارم که اگر در سه سال گذشته، رسانه در کنار طرح تحول سلامت نبود، چنین توفیقاتی حاصل نمی‌شد.
رسانه‌ها، کمک زیادی به ما کردند و امیدوارم که همه ما قدردان فرصت به وجود آمده باشیم چراکه انقلاب اسلامی، با هزینه‌ها و برکات بسیار زیاد برای مردم ایران به ثمر نشست و ما که در زمان انقلاب در سنین جوانی قرار داشتیم، بیشتر به ارزش و موقعیت فعلی، توجه داریم.

در زمان دانشجویی ما پیش از انقلاب، امکان انتقاد یا حرف زدن نبود و اگر می‌خواستید انقلابی عمل کنید، باید شب نامه ای با مخاطرات زیاد پخش می‌کردید اما به لطف خدا در حال حاضر همه آزاد هستند بنابراین باید این فرصت را غنیمت بشمریم و ادامه مسیر هم میسر نیست جز اینکه به عهدی که شهدای انقلاب با خدا بستند، وفا دار باشیم.

تا پایان این دوره بدون توجه به حاشیه‌ها بر سلامت مردم تمرکز داریم و بخشی از وظایف خبرنگاران ایجاد و گسترش فضای امید در جامعه است که مردم ایران به شدت به آن نیازمند هستند و امیدوارم که همراهی کنید البته این به این معنی نیست که اشکالات و عیوب ما را منعکس نکنید.

  • انتظار نداريم خبر يا انتقادي منتشر نشود

وزير بهداشت تاكيد كرد:لازم است که ارتباط رسانه‌ها با وزارت بهداشت روان‌تر از قبل شود و انتظار نداریم که خبر یا انتقادی منتشر نشود اما قبل از انتشار خبر، ما را در جریان قرار دهید زیرا بسیاری از اخبار ممکن است، شایعه یا شائبه ای داشته باشد و قبل از منتشر کردن، توضیحات لازم را از وزارت بهداشت بخواهید و همراه با آن توضیح اقدام به اطلاع رسانی کنید.

  • از انتقادات استقبال مي‌كنيم

هیچ توقعی نیست که از حقوق مردم چشم پوشی کنید و رسالت شما و پزشکان، رعایت حقوق مردم است و معتقد نیستم که صرفا مدح و ثنا گفتن به نفع نظام، مجموعه اجرایی، قانونگذاری و قضایی است و باید اقدامات اثرگذار آنها را مورد تجلیل قرار داد تا به ادامه کار دلگرم باشند و هم اشتباهات آنها را اعلام کنید تا اصلاح کنند زیرا هیچ فردی عاری از خطا نیست.ما حتما از انتقادات استقبال می‌کنیم اما ممکن است برخی افراد دل نازک باشند که لازم است تمرین کنیم تا بیشتر از گذشته، پذیرای انتقادات باشیم.

  • فيش‌هاي حقوقي| اگر کسی تخلف کرده باید او را به دست قانون سپرد

وزير بهداشت به موضوع فيش‌هاي حقوقي هم اشاره كرد و چنين گفت:واکنش من به موضوع فیش‌های حقوقی پزشکان، یک رفتار اخلاقی بود .زمانی که دیدم فیش حقوقی یکی از همکاران ما در ارومیه در سراسر کشور دست به دست می‌شود، دعوت کردم به اینکه اگر کسی تخلف کرده باید او را به دست قانون سپرد و ما اجازه نداریم بر خلاف وعده‌های خدا و دین اسلام که پوشاننده خطاهاست، به آبرو و حیثیت افراد خدشه ای وارد کنیم.

هاشمي در بخشي از اظهاراتش گفت:برای مردم باور پذیر نیست که حقوق پزشک، جراح یا متخصص، حدود 2 میلیون تومان باشد اما بخش دیگری از دریافتی پزشکان، مربوط به کارانه است زیرا بخشی از هزینه‌های بیمارستان را از طریق درآمد زایی تامین می‌کنند و درصدی از آن، طبق قوانین به پزشک و تیم پزشکی پرداخت می‌شود.

در بودجه کشور، 26 هزار میلیارد تومان مربوط به درآمد های اختصاصی وزارت بهداشت است بنابراین دولت از 21 سال پیش تا کنون، بخش‌های بیمارستانی، بیماران و تجهیزات را در اختیار تیم درمان قرار داده به مشروط به اینکه یک سوم درآمد آن پس از کسورات به تیم درمان پرداخت شود و ما بقی آن برای بیمارستان و اداره آن هزینه می‌شود.

در دوره مدیریت ما، اولویت، تامین سلامت مردم و حفاظت مالی از آنها است، اجازه ندهیم طرح تحول سلامت که باعث افزایش دسترسی مردم به خدمات پزشکی شده، دچار آسیب شود اما تعداد جراحان در رشته های مختلف به تعداد کافی وجود ندارد و اگر تعداد متخصصین کافی بود و توزیع مناسب انجام می‌شد حق العلاج بین آنها توزیع می‌شد.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

برچسب‌ها

۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲