همشهری آنلاین: تصویر سر زنی که از زیر آب‌های منجمد قطبی بیرون آمده و ظاهرا در خواب به سر می‌برد، در نگاه اول شاید کمی غیرعادی به نظر بیاید، اما این تصویر درواقع اثر نقاشی از اهالی هاوایی است تا زنگ هشدار نسبت به تغییرات اقلیمی را با این آثار به صدا درآورد.

براساس گزارش CNN، شان يورو موج‌سوار و نقاشي از هاوايي است كه آثار جديدش را روي سطح شكسته شده كوه‌هاي يخي در قطب ايجاد مي‌كند تا حس اضطرار نسبت به تغييرات اقليمي را در افرادي كه نسبت به اين پديده بي‌تفاوت هستند، برانگيزاند. تصوير صورت زني كه از زير آب بيرون آمده، درواقع نقاشي است كه روي سطح توده‌اي يخي كه به تازگي دو تكه شده، نقش بسته‌است.

 

اين اثر جديد‌ترين پروژه شان يورو است كه هشدار نام دارد. اين هنرمند كه با نام هولا نيز شناخته مي‌شود و به كشيدن پرتره‌هايي در مناطق دورافتاده شهرت دارد، اين‌بار تلاش كرده توجه جهان را نسبت به ميليون‌ها انساني جلب كند كه به واسطه تغييرات اقليمي و در نتيجه آن افزايش سطح آب درياها، تحت تاثير قرار خواهند‌گرفت.

يورو براي اينكه بتواند روي سطح يخ نقاشي كند، مجبور است لايه‌اي بسيار نازك از جنس اكريليك را با استفاده از پيچ روي سطح يخ ثابت كند. به گفته يورو،‌نقاشي روي يخ كار ساده‌اي نيست، زيرا جريان آب باعث حركت تكه يخ مي‌شود و هرچه تكه يخ بيشتر حركت كند، بيشتر ذوب خواهد‌شد. وي براي نزديك شدن به يخ از تخته موج‌سواري‌اش استفاده مي‌كند.

يورو معتقد است مسير حركت براي مهار تغييرات اقليمي مسير درستي است اما به كندي پيش مي‌رود و اگر مي‌خواهيم جهان را براي نسل‌هاي آينده به مكاني امين تبديل كنيم، بايد سرعت عمل بيشتري از خود نشان دهيم.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

برچسب‌ها

۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۶