همشهری‌ آنلاین: شکی در این نیست که نمایشگاه خودرو فرانکفورت IAA از مهمترین وقایع خودرویی دنیا است.

به گزارش زوميت، این نمایشگاه در محیطی با بیش از ۳۰ هزار متر مربع برگزار گردید و امسال نیز بیش از ۵۰ شرکت خودروسازی با رونمایی از آخرین محصولات و دستاورد‌ها برای رقبای خود خط و نشان کشیدند.

نمایشگاه خودرو فرانکفورت در روز ۱۵ سپتامبر (24 شهريور) با حضور آنگلا مرکل ـ صدر اعظم آلمان ـ شروع به کار کرد. تمرکز اصلی شرکت‌های موجود در نمایشگاه امسال بر تکنولوژی‌های کنترلی خودکار بوده است. تکنولوژی هوشمندسازی با سرعت زیادی در خودروهای جدید در حال به کار گیری است. هم‌چنین امسال بر خلاف سال‌های گذشته، بر روی سفر دیجیتالی سرمایه گذاری زیادی شده است. جایی که خودروها در شبکه‌ای به ارتباط با یکدیگر می‌پردازند و قادر خواهند بود راننده‌ها را از مشکلات ترافیکی مسیر مطلع کنند.

  • لامبورگینی

لامبورگینی از محبوب‌ترین برند‌های خودروسازی جهان است که همواره یکی از آرزوهای علاقه‌مندان به سرعت رانندگی با خودرو‌های جذاب این برند است. لامبورگینی امسال علاوه بر معرفی نمونه روباز هوراکان با نام هوراکان اسپایدر، به نمایش اونتادرو و اونتادور سوپرولوچه نیز پرداخت.

  • بوگاتی

غرفه‌ی بوگاتی در کنار غرفه‌ی لامبورگینی بنا شده بود تا علاقه‌مندان به سوپراسپرت‌های لحظات شادی را تجربه کنند. بوگاتی امسال به معرفی و نمایش ویژن گرن توریسمو پرداخته بود که علاقه‌مندان زیادی از این خودروی فوق‌العاده دیدن می‌کردند.

  • پورشه

پورشه امسال خودروهای هیبریدی و الکتریکی زیادی با خود به نمایشگاه آورده بود تا بدین وسیله برنامه‌ی این شرکت بر همگان مشخص شود.

پورشه ۹۱۸ اسپایدر در مرکز محصولات این خودروساز آلمانی قرار داشت. این خودروی هیبریدی که از پیشرانه‌ی بنزینی در کنار موتور الکتریکی استفاده می‌کند، رکورد‌های زیادی را در جابجا کرده است. حداکثر سرعت ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت و رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ار سکون تنها در مدت زمان ۲.۶ ثانیه، بخشی از قابلیت‌های این ابرخودرو است.

پورشه ۹۱۹ هیبرید هم که عنوان قهرمانی ۱۷ دوره کلی مسابقات لمانز (Le Mans) را به یدک می کشید، به نمایش در‌آمده بود تا پورشه بار دیگر توانایی بالای خود در تولید خودروهای هیبرید را به همگان یاد‌آوری کند.

اما گل سرسبد محصولات غرفه‌ی امسال پورشه مدل Mission-e بود. این خودرو الکتریکی برای رقابت با تسلا به بازار عرضه خواهد شد.

  • سئات

شرکت سئات که یکی از زیر مجموعه‌های فولکس واگن است، در غرفه‌های خود به نمایش مدل‌های مختلف خود پرداخته بود. این برند عموما به تولید خودرو های ارزان قیمت مشغول است.

  • فولکس واگن

فولکس واگن به عنوان بزرگترین تولیدکننده‌ی خودرو در اروپا، در غرفه‌ی خود محصولات متنوعی را در معرض نمایش قرار داد. ابتدا از مدل ۲۰۱۶ فیتون که محصول لوکس این غول خودروسازی به شمار می‌آید، رونمایی شد. این خودرو تغییرات اندکی نسبت به نسل قبلی تجربه کرده است. فیتون خودروی فوق‌العاده‌ای است و نسبت به قیمت خود، گزینه‌ای مناسب برای دوستداران محصولات لوکس به حساب می‌‌آید. اما فولکس واگن هنوز راه زیادی برای به چالش کشیدن مرسدس بنز اس کلاس پیش‌ رو دارد.

فولکس واگن به مناسبت ۴۰امین سالگرد تولید گلف، از مدل مخصوصی به نام GTI Clubsport رونمایی کرد. این خودرو به پیشرانه‌ی ۴ سیلندر توربو به قدرت ۲۶۱ اسب بخار مجهز شده است؛ نمونه‌ی دیگری از گلف نیز به نام e-Golf معرفی شد که سیستم پارک خودکار در آن تعبیه شده بود.

مدل ۲۰۱۶ فولکس واگن بیتل دوست‌داشتنی نیز با قیمت پایه ۱۸ هزار یورو و موتور پایه ۱۰۵ اسب بخار رونمایی شد.

طرفداران دوچرخه‌سواری نیز اکنون می‌توانند اقدام به تهیه نسل جدید دوچرخه‌های فوق‌العاده سبک و باکیفیت فولکس واگن، کنند و از آن‌ها لذت ببرند.

  • مازراتی

مازراتی برای جلب نظر مخاطبین نیازی به معرفی مدل جدیدی ندارد. شرکت لوکس‌ سازی که همواره با مدل‌های زیبا و قدرتمند خود، یکی از عوامل حواس‌پرتی سایر رانندگان در خیابان‌ها است. در نمایشگاه امسال مازراتی از مدل جدیدی رونمایی نکرد؛ اما نمایش گرن‌توریسمو و گیبلی برای جلب توجه مردم کافی بود. قابلیت سفارش‌سازی خودرو‌های مازراتی یکی از نقاط قوت آن‌ها است. به طوری که قیمت ۶۷۰۰۰ یورویی مدل پایه‌ی گیبلی را می‌توان با سفارش آپشن‌های مختلف به ۱۱۰۰۰۰ یورو رساند. قیمت پایه‌ی گرن‌توریسمو نیز ۱۱۲۰۰۰ یورو است؛ اما اگر به آپشن‌های اضافی و امکانات افزوده‌ی آن علاقه دارید، باید آمادگی پرداخت ۷۰۰۰۰ یورو اضافی را داشته باشید.

  • فراری

فراری نیز با دست پر به فرانکفورت آمده بود. فراری ۴۸۸ که تابستان سال آینده عرضه خواهد شد، در جلوی سایر مدل‌ها قرار داشت. این خودرو که برای جانشینی مدل فوق‌العاده محبوب ۴۵۸ توسعه یافته است، کار دشواری پیش‌رو دارد. پس از ارائه‌ی ۴۵۸ و لافراری، سطح توقعات مشتریان از فراری از این هم بالاتر رفته است و فراری را به عنوان بهترین خودروی دنیا خریداری می‌کنند. اما ظاهرا فراری با ۴۸۸ برنامه‌های بزرگتری در سر دارد. پیشرانه‌ی ۶۷۰ اسب بخاری، ثبت سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت از سکون تنها در مدت زمان ۳ ثانیه و حداکثر سرعت ۳۲۶ کیلومتر بر ساعت، همگی نوید یک ابرخودرو را می‌دهند. علاوه بر قابلیت‌های فنی، فراری در ۴۸۸ از آیرودینامیک فعال نیز استفاده کرده است که پیش‌تر در لافراری به کار رفته بود. قیمت ۴۸۸ حدود ۲۷۵ هزار یورو تخمین زده می‌شود.

یکی از نکات جالب غرفه‌ی فراری که توجه افراد زیادی را به خود جلب می‌کرد، لیست شرکای تجاری فراری بود که نام اپل در صدر این لیست قرار داشت

  • آلفارومئو

غرفه‌ی آلفارمئو روبروی غرفه‌ی ‌فراری قرار گرفته بود تا عاشقان خودروهای اسپرت ایتالیایی بین دوراهی سختی قرار گیرند. آلفارومئو دو نمونه‌ی کوپه و اسپایدر از 4C را به نمایش گذاشته بود. این خودروی زیبا با پیشرانه‌ی ۲۴۰ اسب بخاری خود تنها به ۴.۵ ثانیه زمان برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت نیاز دارد. قیمت 4C نیز از ۷۰ هزار یورو آغاز خواهد شد.

اما ستاره‌ی امسال غرفه‌ی آلفا چیزی نبود جز جولیا (Giulia). سدان سریعی که رکورد فوق‌العاده‌ای در نوربرگ‌رینگ از خود به جای گذاشته است.آلفا با معرفی جولیا رقابت بسیار سنگینی را با سدان‌های قدرتمند بازار همانند مرسدس C63 AMG، بی‌ام‌و M3 و کادیلاک ATS-V آغاز کرده است. اما با توانایی‌های اعلام شده در رابطه با جولیا همانند رکورد ۱۴ ثانیه‌ای سریع‌تر نسبت به M4 در نوربرگ‌رینگ، ظاهرا پیش از شروع نبرد، پیروز میدان مشخص شده است. جولیا با قیمت ۹۰ هزار یورو از پاییز سال آینده به فروش خواهد رسید.

  • هیوندای

برپایی غرفه در سالنی که خودروسازانی هم‌چون فراری و مازراتی حضور دارند، اعتماد به نفس زیادی می‌طلبد. اما ظاهرا هیوندای ترسی از هیچ خودروسازی ندارد. هیوندای با معرفی چند کانسپت، علاقه‌مندان زیادی را به غرفه‌ی خود جلب کرد. خودروی مفهومی Vision G که در کنار نسل جدید جنسیس قرار گرفته بود. با این که از ارائه‌ی نسل جدید جنسیس مدت زمان کمی می‌گذرد، اما هیوندای برای نسل بعدی این خودرو نیز برنامه‌ریزی کرده است و مدل مفهومی خودروهای لوکس خود را در کنار آن به نمایش گذاشته است. حال دلیل رشد فوق‌العاده‌ی هیوندای را در چند سال اخیر متوجه می‌شویم.

خودرو اصلی هیوندای در نمایشگاه امسال هیوندای N است که ظاهرا خودروهای اسپرت این برند از این به بعد با این پسوند شناخته خواهند شد. این خودروی مفهومی را می‌توانید در بازی Gran Turismo 6 دانلود کرده و رانندگی با آن را تجربه کنید.

نمایشگاه خودرو فرانکفورت ۲۰۱۵ در تاریخ پنجشنبه ۱۷ سپتامبر (26 شهريور) شروع به کار کرده و اختتامیه آن یکشنبه ۲۷ سپتامبر (۵مهر) خواهد بود.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

برچسب‌ها

۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۱