همشهری آنلاین: سالانه مشتاقان تکنولوژی از سرتاسر جهان به لا‌س‌وگاس می‌آیند تا محصول اندیشه و ابتکار شرکت‌های تکنولوژی را در قالب جدید‌ترین محصولات و نوآوری‌ها در نمایشگاه الکترونیک‌های مصرفی از نزدیک مشاهده و ارزیابی کنند.

براساس گزارش CNN، اگرچه اين نمايشگاه قدمتي 40 ساله دارد، نمايشگاه امسال كه از روز 6 ژانويه آغاز شده و تا 9 ژانويه ادامه خواهد‌داشت، خلاقانه‌ترين و آينده‌نگرانه‌ترين محصولاتي كه تاكنون ديده شده را ارائه كرده‌است: از خودروي‌هاي بدون راننده گرفته تا باطري‌هايي كه يك دقيقه‌اي موبايل را شارژ مي‌كنند.

آشنايي با برخي از خلاقانه‌ترين اين محصولات كه در نمايشگاه CES امسال رونمايي شده‌اند الي از لطف نخواهد‌بود.

  • خودروي بدون راننده مرسدس بنز

خودروي F015 لاكسچري اين موشن (Luxury in Motion) درحال حاضر تنها يك طرح اوليه است، اما ارائه گزينه‌هاي خودكار رانندگي و فضاي مجلل و متحرك داخلي خودرو، نشان مي‌دهد شركت مرسدس تا چه اندازه درباره تجربه رانندگي انسان در آينده متفاوت مي‌انديشد. به گفته ديتر زتچ رئيس خودروهاي مرسدس بنز، اوقات فراغت در فضاي خصوصي مجلل‌ترين كالا در آينده به شمار مي‌روند.

  • كنترل اجسام با اشاره

جديد‌ترين نسخه حلقه، ديگر محصولي است كه در CES امسال رونمايي شد. اين ابزار كه تحت كنترل تكنولوژي ابر است و به كاربر امكان مي‌دهد با كمك برنامه اي اشاره‌اي كه در قالب يك اپليكيشن ارائه شده، از اسمارت‌فونش موسيقي پخش كند و يا پرده‌هاي خانه را ببندد. قيمت اين حلقه 269.99 دلار اعلام شده‌است.

  • بازوي روباتيك شني

بازوي ورسابال شركت امپاير روباتيك توپي سبز‌رنگ است كه با موادي ماسه‌مانند پر شده‌است. زماني كه هوا به درون آن پمپ مي‌شود، توپ نرم‌تر شده و به دور جسم قرار گرفته و به قالبي براي جسم تبديل مي‌شود. سپس هوا از درون آن خارج شده و توپ سخت مي‌شود و به اين شكل مي‌تواند جسمي كه دور آن را احاطه كرده‌است را از روي سطح برداشته و حمل كند. اين جسم چه يك آجر باشد چه يك توپ پينگ‌پنگ، به راحتي توسط اين ابزار حمل مي‌شود.

  • اسكيت‌برد هوشمند

IO Hawk نام ابزار نقليه هوشمندي است كه مي‌تواند با سرعت تقريبي 10 كيلومتر بر ساعت حركت كند. منبع نيروي اين وسيله نقليه باطري‌ها هستند و نيروي محركه آن نيز فشاري است كه كاربر با پاهايش به آن وارد مي‌كند. اين وسيله هزار و 799 دلاري ارتفاعي برابر 10 سانتيمتر دارد و موجب هيجان‌زدگي بسياري از شركت‌كنندگان نمايشگاه CES شده‌است.

  • انسان روباتيك توشيبا

روبات جديد شركت توشيبا با نام ChihiraAico روباتي انسان‌نما است كه در ميان تمامي روبات‌هايي كه تاكنون توليد شده‌اند، بيشترين شباهت به انسان را دارد؛ و به گفته توشيبا، قرار است از اين روبات در صنعت بهداشت و درمان استفاده شود. هدف ساخت روباتي خدمتكار بوده‌است كه شبيه به انسان باشد و بتواند مانند انسان رفتار كند، اما برخي از حاضران در نمايشگاه به هيچ وجه نتوانستند با اين روبات ارتباط برقرار كنند.

  • كمربند هوشمند

شركت فرانسوي اموتيا اين ابزار را كه بلتي نام دارد، در CES امسال رونمايي كرد. اين كمربند هوشمند مي‌تواند متناسب با مقداري كه فرد غذا مي‌خورد، فشار خود را به دور كمر كاربر تنظيم كند. بلتي مي‌تواند سلامت كلي بدن فرد را بر اساس ابعاد دور كمر او تخمين بزند و فشار خود به دور كمر را متناسب با حجم وعده غذايي، براي حفظ احساس راحتي در كاربر، كم و زياد كند. اين كمربند همچنين با زير نظر گرفتن فعاليت‌هاي بدن كاربر مي‌تواند زماني كه فرد براي مدتي طولاني بدون تحرك نشسته‌است، به او ضربه وارد كرده و او را وادار به حركت كردن كند.

  • شارژ يك دقيقه‌اي

شركت استوردات در CES محصولي جديد را به نمايش گذاشت كه در صورت موفقيت بسيار پرطرفدار خواهد‌شد. شارژري فوق سريع كه گفته مي‌شود 100 برابر سريعتر از ديگر شارژها مي‌‌تواند گوشي‌هاي موبايل را شارژ كند. به گفته اين شركت، شارژر مي‌تواند در عرض يك دقيقه گوشي‌هاي موبايل را شارژ كند. از اين شارژي مي‌توان براي تامين انرژي تبلت‌ها و انواع الكترونيك‌هاي پوشيدني نيز استفاده كرد.

اين تكنولوژي هنوز عملياتي نشده و براي استفاده تجاري عرضه نشده‌است، اما به گفته BBC، اين محصول درحال حاضر پشتيباناني مانند سامسونگ و رومن آبراموويچ برخوردار است و استوردات مي‌گويد درحال كار روي شارژر‌هايي براي شارژ خودروهاي برقي است.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

برچسب‌ها

۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۶