همشهری آنلاین: محل ولادت حضرت محمد (ص) آخرین فرستاده و پیامبر الهی امروزه داخل محوطه مسجدالحرام قرار گرفته و به عنوان کتابخانه و با نام «مکتبه مکه المکرمه» از آن استفاده می‌شود.

به گزارش تسنیم، خانه‌ای را که آخرین نبی و رسول خدا در آن متولد شده، با نام ‏«مولد النبی‏» می‏‌شناسند و این مکان امروزه با عنوان «مکتبة مکة المکرمه‏» موازی با کوه صفا در خارج از مسجد الحرام قرار دارد. محل تولد پیامبر (ص) در ابتدای شعب ابی طالب قرار داشته و همینک در فاصله محل ولادت تا مسعی جزو محدوده مسجدالحرام و صحن‌های آن به حساب می‌آید.

در تاریخ آمده است که وقتی رسول خدا (ص) به مدینه هجرت کرد، این خانه در اختیار عقیل، فرزند ابو طالب بود و پس از آن در اختیار اولاد و نوادگان وی قرار داشت. بعدها خیزران، همسر هارون، آن را خریداری کرد.

مسلمانان این خانه را گرامی می‏‌داشتند و به ویژه در شب تولد پیامبر (ص) مراسمی در آنجا برگزار می‏‌کردند اما در پی روی کار آمدن حکومت سعودی، همزمان با خراب کردن این قبیل اماکن، محل مولد النبی هم تخریب شد.

تنها با اصرار شیخ عباس قطان شهردار وقت مکه و درخواست وی از ملک عبد العزیز قرار شد تا در آنجا کتابخانه‏‌ای بنا کنند که امروزه به نام‏ «مکتبة مکة المکرمه‏» شناخته می‏‌شود. در حال حاضر بر سر در این مکان تابلويی با عنوان «مکتبة مکة المکرمه‏» نصب است.

جدیدترین تصاویر از محل تولد حضرت محمد بن عبدالله (ص) نشان می‌دهد که زادگاه آخرین نبی خدا و خانه‌ای که رسول مهر و رحمت در آنجا دیده به جهان گشود همچنان پابرجاست و اراده امت اسلامی مانع از تخریب این مکان مقدس که محل نزول و رفت و آمد ملائکه الهی بوده شده و خواهد شد زیرا هیچ مسلمانی راضی نیست به بهانه توسعه، آثار دینی و تاریخی و مذهبی خود را که یادگار بهترین انسان‌های روی زمین و محبوب الهی است از بین ببرد.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

برچسب‌ها

۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۶