همشهری‌آنلاین: شهردار تهران با حضور در محل دائمی نمایشگاه‌های شهرداری تهران از نخستین نمایشگاه مد و پوشش ایرانی و اسلامی و بخش‌های مختلف سومین جشنواره تسنیم بازدید کرد.

به گزارش ستاد خبری جشنواره تسنیم، محمد باقر قالیباف شهردار تهران در جریان این بازدید ضمن آشنایی با آخرین طرح‌ها، پروژه‌ها و ابتکارات ارایه شده به جشنواره تسنیم، از غرفه واحدهای تولیدی پوشاک و مدل های لباس ایرانی و اسلامی بازدید کرد.

قالیباف همچنین در جریان این بازدید با حضور در بخش نمایشگاهی «بهترین‌ها از دور ریختنی‌ها» با آخرین ایده‌ها و طرح‌های ارایه شده از سوی بانوان تهرانی در این زمینه آشنا شد.

آشنایی با آثار برگزیده بخش ابتکارات جامعه ‌محور جشنواره تسنیم در پنج محور توانمند سازی اجتماعی و اقتصادی، سبک زندگی اسلامی ایرانی، نهاد خانواده، یکدلی و ایثار و مشارکت‌های اجتماعی از دیگر برنامه کاری شهردار تهران در بازدید از جشنواره تسنیم بود.

بر اساس این گزارش نمایشگاه آثار برگزیده جشنواره «مد و پوشش اسلامی ایرانی» با 155 غرفه در کنار نمایشگاه آثار برگزیده جشنواره «بهترین‌ها از دور ریختنی‌ها»، نمایشگاه آثار برگزیده مسابقه عکس زن، شهر، فعالیت با پوشش اسلامی ایرانی و بخش ابتکارات جامعه‌محور از 9تا 15 دی ماه سال در محل برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی شهرداری تهران واقع در بوستان گفتگو ادامه خواهد داشت.

پیش از این اداره کل امور بانوان شهرداری تهران پیش از این فراخوان نخستین دوره جشنواره مد و پوشش اسلامی ایرانی را در قالب بخش خلاقیت‌های فرهنگی هنری سومین جشنواره تسنیم منتشر کرده بود که انتشار این فراخوان با استقبال بسیار خوب شهروندان تهرانی و فعالان این عرصه روبرو شد.

انتشار فراخوان این جشنواره با هدف ترویج سبک زندگی اسلامی-ایرانی در جهت الگوسازی پوشش مناسب اجتماعی بانوان شهر تهران صورت پذیرفت که بر اساس آن طراحی پوشش اجتماعی (مانتو، فرم اداری و چادر) و طراحی پارچه، بخش‌های رقابتی عنوان شده بود.

هیات داوران در جریان بررسی آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره میزان خلاقیت، نوآوری و ابتکار موجود در طرح های دریافتی را مورد بررسی قرار داده و تناسب رنگ، میزان تطابق با شاخص‌های فرهنگ عمومی و ارزش‌های اسلامی ایرانی را ارزیابی کردند.

همچنین میزان تطابق با اسلوب‌های علمی و مدرن موجود در حوزه طراحی لباس (برش، دوخت، کیفیت پارچه)، قابلیت تولید انبوه و ورود به بازارهای تجاری با ملاحظه قیمت‌های مناسب، هماهنگی کامل در تمام مراحل اعم از انتخاب طرح، انتخاب پارچه، دوخت مناسب از دیگر ملاک‌های داوری آثار این جشنواره به شمار می رود.

از دیگر امتیازات در نظر گرفته شده از سوی هیات داوران جشنواره مد و پوشش اسلامی و ایرانی می‌توان به ارایه و تحویل ملحقات (روسری، شال، کمر بند، کیف، کفش، تزیین و سایر ..) برای لباس، اجرای عملی طراحی پارچه ارایه شده و میزان تطابق با اسلوب‌های علمی و مدرن موجود در حوزه طراحی (چاپ و تکنیک‌های چاپ) اشاره کرد.

در نهایت پس از بررسی آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره برگزیدگان و منتخبان هیات داوران در بخش‌های مختلف معرفی خواهند شد.

گفتنی است در این دوره از جنشواره مانتوها و طراحی پارچه ‌‌های راه‌یافته به مرحله نهایی به نمایش درآمده‌‌اند.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

برچسب‌ها

۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۳