همشهری‌آنلاین: استفاده از سگ‌های زنده‌یاب و دستگاه‌های مختلف یکی از راه‌های بدست آوردن آمار انسان‌های زنده است اما دقیق‌ترین آن‌ها نیست از این رو دانشمندان به دنبال ساخت وسایلی هستند که می‌تواند با بیشترین سرعت و کمترین دردسر این آمار را به ما بدهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، زلزله‌های شدید باعث خراب شدن ساختمان‌ها و محبوس شدن افراد زیر خروارها خاک و آجر می‌شود. در این زمان نجات دادن انسان‌ها و بدست آوردن آمار افراد زنده زیر آوار بسیار سخت است.

استفاده از سگ‌های زنده‌یاب و دستگاه‌های مختلف یکی از راه‌های بدست آوردن آمار انسان‌های زنده است اما دقیق‌ترین آن‌ها نیست از این رو دانشمندان به دنبال ساخت وسایلی هستند که می تواند با بیشترین سرعت و کمترین دردسر این آمار را به ما بدهد.

یک گروه طراحی پس از ماه‌ها تلاش به ایده‌ای جالب رسیده است و آن هم کرم‌های نجات هستند. این کرم‌های نجات می‌توانند به راحتی به میان آوارها رفته و با سنسورهای خود اطلاعات لازم را به بیرون ارسال کنند.

بر روی این کرم‌ها همچنین یک دوربین به همراه میکروفن نصب شده است تا در صورت مشاهده افراد از زنده بودن آن‌ها آگاه شود. این دستگاه می‌تواند با اطمینان بالا به عمق بیشتری رفته و باعث زنده ماندن انسان‌های بیشتری شود.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha