همشهری آنلاین: تقاطع بزرگراه شهید بابایی-جاده تلو یکی از پل‌های غیر همسطح شمال-شرق تهران است که از مبادی اصلی ورود و خروج از تهران به لواسان و فشم به شمار می‌آید.

پل تقاطع غیرهمسطح‌ بزرگراه شهید بابایی با جاده تلو در محل تلاقی این دو محور واقع شده و به صورت یک پل روگذر شرقی-غربی در امتداد بزرگراه شهید بابایی از روی محور تلو عبور می‌کند.

مشخصات فنی پل:

طول پل شمالی-جنوبی 35 متر است که از دو دهانه 17.2 متری تشکیل شده است؛عرض پل جنوبی 11.2 متر شامل 8.8  متر سواره رو با دو خط رفت، دو خط پیاده رو به عرض 90 سانتی‌متر و دو دست‌انداز به عرض 30 سانتی‌متر جهت نصب گاردیل است.

پل میانی تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید‌ بابایی با جاده تلو نیز پلی به طول 35 متر و عرض 33 متر است که امکان ایجاد سه خط عبوری در مسیر رفت و سه خط عبوری در مسیر برگشت را فراهم کرده‌است. پل‌ها نیز به صورت پل بتنی کامپوزیت(ترکیبی از تیرهای فلزی و دال بتنی) اجرا شده‌اند.

بیش‌ترین معارضات ملکی برای ساخت این پل مربوط به زمین‌های نظامی شامل یکصدهزار متر مربع می‌شد که شهرداری تهران آن را رفع کرده است. همچنین کابل‌های برق و لوله 36 اینچ گاز و لوله انتقال بنزین از مهم‌ترین معارضات فنی این پروژه بوده است.

تاریخچه:

عملیات عمرانی احداث این تقاطع در فروردین سال 1390 آغاز و در سیزدهم خرداد سال 1392 از این تقاطع غیرهمسطح بهره‌برداری شد.

کل عملیات ساخت و افتتاح این تقاطع توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) و در دوره مدیریت محمدباقر قالیباف در شهرداری تهران انجام شده است.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۲۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۷