همشهری آنلاین: حکاکی و کنده کاری چهره‌های سینمایی هالیوود بر روی هندوانه‌های رسیده و شیرین بسیار طرفدار پیدا کرده است.

کلایو کوپرClive Cooper هنرمند حکاک و خلاق معاصر، با کنده کاری شخصیت های سینمای مشهور بر روی هندوانه شهرت بسیاری برای خود کسب کرده است. او اهل کانادا است و آثار حیرت انگیزی را تنها با استفاده از چند کاتر بر روی هندوانه خلق میکند.

کوپر متخصص مجسمه سازی با خوردنی ها است. مانند؛ کدو، طالبی، هندوانه و... این هنرمند در زمان جشنواره هالویین بسیار پر کار است و سفارشات زیادی را باید انجام دهد.

کوپر مهارت های منحصر به فرد خود را با الهام گرفتن از شخصیت های سینمایی، داستانی، تخیلی و فیلم ها کارتونی و... روی کدو وهندوانه پیدا می کند.هر مجسمه تراشیده شده او حدود شش ساعت زمان می برد. با توجه به سفارشات او باید با بیشترین سرعت ممکن کار کند.

نکته مهم در کار او تازگی و طراوت هندوانه است. اگر کارهای او کند پیش رود هندوانه های تازه پژمرده و بدشکل خواهند شد و یا خشک شده و تغییر شکل می دهند. علاوه بر این، ظرافت های لازم برای استفاده مناسب از رنگ های سبز، سفید و قرمز هندوانه برای هر اثر است. او به تازگی پرتره و تصویر واقعی هنرمندان و شخصیت های سیاسی بر روی هندوانه را نیز می پذیرد.

هندوانه یک گیاه گلدار است. میوه این گیاه از 92درصد آب و 6 درصد قند تشکیل شده است. همچنین این میوه حاوی میزان بالایی از بتا کاروتن و لیکوپن است. مصرف منظم هندوانه ممکن است فشار خون بالا را کاهش دهد.

پوست هندوانه نیز حاوی بسیاری از مواد مغذی پنهان است که بیشتر مردم از خوردن آن خوداری می کنند. هندوانه رسیده عطر و طعم بی نظیری دارد و خوردن آن مفرح و نشاط آور است. همچنین این میوه به آرامش عروق خونی، افزایش دهنده عملکرد و کاهش خستگی عضلانی کمک می کند.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۱۵ آذر ۱۳۹۲ - ۰۶:۰۷