همشهری آنلاین: شهروندان بولیویایی طی مراسمی عجیب و غریب برای تقاضای سلامتی، پول، عشق و دیگر آرزوهای دست یافتنی و دست‌نیافتنی بشر جمجمه عزیزان از دست رفته خود یا جمجمه مردگان ناشناخته را به کلیسای قبرستان لاپاز بردند تا مراسمی سالانه را برگزار کنند.

 

بر اساس گزارش یورونیوز، کلیسای کاتولیک این فستیوال جمجمه‌ها را به عنوان عملی مذهبی قبول ندارد اما مانع از برگزاری آن نمی‌شود. روز جمعه بیش از 100 بولیویایی به آوردن جمجمه افرادی که گاه ناشناخته بوده و گاه از اعضای فامیل بوده‌اند به این کلیسا این جمجمه‌ها را با "آب مقدس" شستند متبرک کردند.

بر اساس این مراسم که سالانه برگزار می‌شود،‌ جمجمه‌ها باید به افراد ناشناخته تعلق داشته باشند اما تمامی جمجمه‌هایی که در این مراسم به کلیسا آورده می‌شوند به غریبه‌ها اختصاص نداشته و به آشنایان نیز تعلق دارد. جمجمه‌های غریبه که بولیویایی‌ها آنها را ناتیتا خطاب می‌کنند از قبرستان‌های متروکه برداشته می‌شوند.

این مراسم یک هفته پس از روز مرگ برگزار می‌شود و ترکیبی از اعتقادات کاتولیکی و بومی است. جمجمه‌ها در این مراسم درون جعبه‌های چوبی یا شیشه‌ای به کلیسا برده می‌شوند درحالی که تاجی از انواع گل‌ها و گیاهان برسر آنها قرار گرفته‌ است. برخی از جمجمه‌ها عینک‌های آفتابی به چشم دارند و تعدادی از آنها نیز سیگار به دهان دارند.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۲۱ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۴