همشهری آنلاین: جشنواره صلح هر ساله در روز جهانی صلح برگزار می‌شود. دست‌اندرکاران این جشنواره در این روز از همه کشور‌ها در‌خواست می‌کنند که این روز را پاس داشته و در ایجاد صلح در جهان بکوشند.

جشنواره صلح، یکی از جشنواره‌های بزرگ بین‌المللی است که تحت نظارت سازمان ملل متحد برگزار می‌شود. در این روز از همه ملت‌ها خواسته می‌شود که سلاح جنگی و جنگ کردن را رها کرده و یک روز را برای ایجاد صلح بکوشند.

جشنواره صلح هر ساله در 21 سپتامبر برگزار می‌شود. در این روز، افراد خلاق، هنرمندان و... انواع فعالیت‌ها را برای نشان دادن صلح و حفظ آن و دور ماندن از جنگ،کشتار و... تلاش می‌کنند.

امسال، یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های صلح در این جشنواره ارائه شد. پروژه‌ای که بسیار مورد توجه عموم قرار گرفت. این پروژه قیاسی از جنگ  با نام " افتاده‌ها یا سقوط "  بود. این پروژه توسط هنرمندان انگلیسی؛ اندی ماس و جیمی واردلی در ساحل نوروماندی فرانسه  طراحی و کار شده است.

پروژه صلح متشکل از 9 هزار "سایه" بدن انسان افتاده بر روی زمین است که با شن و ماسه ساحل کار شده است. در واقع، پروژه یادآور یک روز تلخ و تراژدی D-Day است. روزی که در آن عملیاتی مهم برای پایان دادن به جنگ جهانی دوم توسط نیروهای متفقین در شمال فرانسه شروع و انجام شد.

 این روز برابر با ششم ژوئن 1944 در جنگ جهانی دوم بود. در چنین روزی بیش از 156000 سرباز از نیروهای امریکایی، انگلیسی و کانادایی در ساحل نوروماندی با کلیه تجهیزات سنگین فرود آمدند. این بزرگترین تجمع نیرو‌های نظامی در یک منطقه بود که کشته‌های بیشماری برجای گذاشت. ولی با این اقدام شمال فرانسه آزاد شد و بهار سال بعد، نیروهای متفقین آلمان را شکست دادند. این شروعی برای پایان جنگ در اروپا بود که به آن D-Day می‌گویند.

 9000 سایه افتاده انسانی بر روی زمین یاد‌اوری آن روز وحشتناک است.

این جشنواره برای جلوگیری از هر گونه عملیات نظامی در کشور‌ها است. هنرمندان این پروژه یعنی اندی ماس و جیمی واردلی بیشتر به عنوان هنرمندان موسیقی و خوانندگی معروف هستند. با این وجود این دو با کمک دوست‌داران خود دست به این اقدام جالب و چشم‌گیر زدند تا گوشه‌ای از فاجعه جنگ را به جهانیان یاد‌اوری کنند.

آنها نمادی از عملیات نرماندی را برای یاد‌اوری انتخاب کردند. چرا که این عملیات بزرگترین عملیات آبی و خاکی در طول تاریخ محسوب می‌شود. در این عملیات حدود 3 میلیون نفر از طریق کانال انگلیس به نرماندی وارد شده و در جنگ شرکت کردند.

  • منبع: worldpeacefestiva

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز