همشهری آنلاین: شنیدن عبارت آتش‌سوزی در هر شرایطی سخت، ترسناک و ناگوار است چه برسد به اینکه شاهد آن و در معرض آن قرار بگیرید.با این وجود عکس‌های آن دنیای دیگری دارد!

عکاسی از آتش‌سوزی به یک عکاسی حرفه‌ای تبدیل شده است. عکاسی آتش سوزی در شب و روز که توسط عکاسان حرفه‌ای انتخاب می‌شوند، کاری بس پر خطر و ترسناک است.

هنرمند عکاسی که از این صحنه‌ها چه در شب یا چه در روز عکس می‌گیرد به نوعی خطر بزرگی را تقبل می‌کند. به نظر من دیدن تصاویر و صحنه‌های آتش سوزی ترسناک و دردناک است، چه به رسد به عکاسی از آنها! نظر شما چیست؟

تصاویر فوق آتش سوزی غیر قابل کنترل در جنگل‌های کالیفرنیا را نشان می‌دهد. آتش‌سوزی که سالانه به طور متوسط بیش از 1.6 میلیون هکتار از اراضی و جنگل‌های کشور امریکا را در عرض چند دقیقه طعمه خود می‌کند.

حرکت این آتش سوزی را گاه تا 23 کلیومتر در ساعت گزارش می‌کنند. و هر آنچه سر راهش قرار دارد چون درختان، علفزارها، خانه‌ها و حتی انسان را در خود فرو برده، می‌سوزاند.

 

تصاویر آتش سوزی جنگل‌های کالیفرنیا

این آتش‌سوزی‌ها میلیون‌ها دلار خسارات، زیان مالی و جانی برای این کشور به بار می‌آورد. و با توسعه وسیع تکنولوژی، هنوز هیچ تدبیری و راهکاری برای پیش‌گیری از شروع آن یا راه‌کاری برای خاموش کردن به موقع‌ آن یا جلوگیری از شیوع سریع آن پیدا نکرده‌اند. عده‌ای این تصاویر را زیبای ترسناک نامیده‌اند.

این تصاویر منتخب نشنال جغرافی از این آتش‌سوزی‌ها جنگل در شب است.

 

http://environment.nationalgeographic.com

 

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۱۰ تیر ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۵