همشهری آنلاین: فضانوردان برای تعمیر مخزن آمونیاکی در ایستگاه فضایی بین‌المللی که دچار نشت شده‌بود، راهپیمایی فضایی خارج‌از برنامه‌ای را با موفقیت به پایان رساندند.

 

 

براساس گزارش میل آنلاین، فضانوردان روز گذشته توانستند با موفقیت مخزن آسیب‌دیده را از ایستگاه جدا کرده و مخزن دیگری را جایگزین آن کنند. کنترل نزدیک مخزن جدید نشان داد این مخزن به خوبی به ایستگاه متصل شده و نشتی به کلی از بین رفته‌است.

صحنه‌های این راهپیمایی فضایی خارج‌ از برنامه توسط کریس‌ هرفیلد، فرمانده مشهور کانادایی ایستگاه که از فضا در شبکه‌های اجتماعی فعالیت زیادی دارد، به ثبت رسید. کریستوفر کسیدی و توماس مارشبرن دوفضانوردی بودند که انجام این ماموریت را به عهده داشتند.

کریس‌ هدفیلد،‌فضانورد کانادایی که در مقام فرماندهی ایستگاه فضایی پنج ماه در فضا اقامت داشته‌است،‌ با نزدیک شدن به زمان بازگشتش به زمین رکوردی جدید در فضا به ثبت رساند و اولین موزیک‌ویدیویی که در فضا تصویربرداری شده‌است را در ایستگاه ضبط کرد.

وی درحالی از خود تصویربرداری کرد که در حال نواختن آهنگی به نام عجایب فضا اثر دیوید بوئی، به همراه گیتارش در ایستگاه شناور بود. وی این آهنگ را به مناسبت خداحافظی با زندگی در خلاء با گیتارش اجرا کرد. قرار است وی به همراه کپسول سایوز به زودی به زمین بازگردد.

هدفیلد به‌خاطر فعالیت‌های آنلاینی که طی حضورش در فضا داشته،‌به فردی مشهور تبدیل شده‌است. وی طی اقامتش در ایستگاه عکسهای فراوانی از زمین به ثبت رسانده و فیلم‌های زیادی درباره جنبه‌های مختلف زندگی در خلاء از خود گرفته و منتشر کرده‌است.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۶:۵۶