همشهری آنلاین: جواهرسازی در هند با استفاده از 420 کیلوگرم فلز گران قیمت نسخه‌ای کوچکتر از بنای مشهور تاج‌محل را ساخته است.

 

 

به گزارش میل‌آنلاین، این تاج‌محل مینیاتوری از جنس طلا،‌ نقره و الماس بوده و قیمت آن در حدود 11.5 میلیون پوند تخمین زده شده است. تیمی 35 نفره از کارگران ماهر در ساخت این نسخه کوچکتر از تاج‌محل مشارکت داشته‌اند.

تاج‌محل که توسط پادشاهی سوگوار برای بزرگداشت خاطره همسرش ساخته شده‌است، همواره به عنوان نمادی از عشق شناخته شده است. نسخه کوچکتر این بنا که ارتفاع آن کمی بیشتر از یک متر است نیز می‌تواند همین معنی را یاد‌آور شود.

در ساخت این مدل از 20 کیلوگرم طلا، 400 کیلوگرم نقره و هشت قطعه الماس استفاده شده‌است و سازنده آن امیدوار است بتواند آن را با قیمت 11 میلیون پوند به فروش برساند.

ساخت این تاج‌محل مینیاتوری یک و نیم سال به طول انجامیده است. گنبد اصلی این بنای کوچک از طلا ساخته شده و کف آن از بیش از 20 هزار کاشی نقره پوشانده شده است. 32 در موجود در این نسخه کوچکتر از لایه‌ای از طلا پوشانده شده‌اند و برای اطمینان از درست بودن متون قرآنی که بر روی دیوار‌های این بنا حکاکی شده،‌ از یک پژوهشگر اسلامی کمک گرفته شده است.

ساخت تاج‌محل حقیقی که در قرن 16 توسط شاه جهان بنا شد، 22 سال زمان برد و هزینه ساخت آن برابر با 32 میلیون روژیه هندوستان تخمین زده شده است.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۱۶ آبان ۱۳۹۱ - ۰۶:۴۹