همشهری‌آنلاین: هفتمین جشنواره عکس دوربین.نت با معرفی برگزیدگان هر بخش و برخلاف دوره‌های گذشته بدون اعلام عکاس برتر سال به کار خود پایان داد.

 

 

اختتامیه هفتمین جشنواره عکس خبری دوربین‌.نت با حضور جمعی از هنرمندان عکاس، برگزیدگان و دانشجویان هنری در فرهنگ‌سرای اندیشه با پخش فیلم مستند «اتاق سفید» از زندگی «حسین پرتوی» آغاز شد.

اشعاری از محمدعلی بهمنی نیز در قالب فیلم در این مراسم به نمایش درآمد و در ادامه ، احسان رافتی ـ دبیر هفتمین جشنواره عکس خبری دوربین.نت ـ گفت: در جشنواره امسال 30 کارگاه آموزشی برپا شد که بی‌سابقه بود و فکر می‌کنم پرمحتواترین جشنواره عکس خبری را برگزار کردیم.

او همچنین از حمایت‌های مسئولان فرهنگسرای رسانه برای میزبانی این رویداد، حاضران و همکاری‌های اعضای هیات داوران تقدیر کرد.

به گزارش ایسنا، جاده عشق عنوان نماهنگی بود که در بخش دیگری از مراسم به نمایش درآمد و بخشی از عکس‌های «منصوره معتمدی» را با موضوع قاب عکس شهدا معرفی کرد.

رافتی، درباره «جاده عشق» گفت: اولین بار که این نماهنگ را دیدم، چند دقیقه به آن فکر کردم و معتقدم همین چند عکس، به چند صد فیلم که درباره شهدا و دفاع مقدس ساخته شده، می ارزد.

اما در بخش دیگری از مراسم پایانی هفتمین دوربین.نت نماهنگ دیگری درباره ششمین دوره این جشنواره به نمایش درآمد که کارگاه‌ها، اساتید، شرکت کنندگان، نگارخانه برگ و عکس‌هایی را که بر دیوارها نصب شده بود را نمایش داد.

حامد رهنما - معاون آفرینش و اجرای فرهنگ‌سرای رسانه که یکی از حامیان این دوره از جشنواره بود،در ادامه با تبریک به برگزارکنندگان این رویداد فرهنگی گفت: به غیر از جشنواره ششم، کل این جشنواره در فرهنگ‌سرای رسانه برگزار شد و خوشحالیم که در خدمت دوستان بودیم باید به مجموعه دوربین تبریک بگویم.

او اضافه کرد: بعد از این هفته دلمان برای این گروه تنگ می‌شود و امیدوارم این جشنواره هر سال بهتر شود و به نقطه‌ای برسد که به صورت بین‌المللی برگزار گردد.

حضور در جشنواره‌های مختلف از جمله جشنواره رسانه‌های دیجیتال، یکی از برنامه‌های آژانس عکس خبری دوربین.نت است و این آژانس عکس خبری، سال گذشته هم در این جشنواره حضور داشت و هر روز یک نمایشگاه عکس برگزار کرد که بخش‌هایی از فیلم حضور در جشنواره رسانه‌های دیجیتال در مصلا نیز در بخش دیگری از برنامه به نمایش درآمد.

بخش بعدی نیز به معرفی جشنواره عکس‌های برتر سال اختصاص داشت و سپس داوران جشنواره مورد تقدیر قرار گرفتند.

رئیس فرهنگ‌سرای رسانه، روح الله کاظم زاده، حسن غفاری و حسین کریم زاده در این بخش از یونس شکرخواه، هنگامه گلستان، محمد نوروزی و محمد فرنود، تقدیر کردند. که البته از بین داوران سیامک زمردی مطلق، مسعود امیرلویی و عباس کوثری در مراسم اختتامیه حضور نداشتند.

محمد فرنود ـ یکی از اعضای هیات داوران - بیانیه هیات داوران جشنواره را قرائت کرد.

او همچنین با قدردانی از مدیر فرهنگ‌سرای رسانه برای میزبنی این رویداد عکاسی گفت: مدیریت این مجموعه صمیمانه و شبانه‌روزی در خدمت تیم دوربین.نت بود و به شخصه شاهد بودم که از کارگاه‌ها استقبال خوبی صورت گرفت.

فرنود ادامه داد: جا دارد از دوستانی بگویم که در راه عکاسی جانشان را از دست دادند، یا از آن‌هایی که به خاطر عوارض کارهای سنگین خبری در بستر بیماری هستند. به احترام اسماعیل زرافشان، محمد راز دشت، بهمن جلالی و کاوه گلستان بایستیم و دقیقه‌ای سکوت کنیم.

این هنرمند عکاس و عضو هیات داوران این دوره بیان کرد:  جشنواره دوربین . نت جشنواره‌ای جوان است که نکات مثبتی دارد لذا این که از دور بایستیم و به آن انتقاد کنیم، مشکلی را برطرف نمی‌کند. پس آنهایی که دستی بر آتش دارند، باید به این جشنواره کمک کنند.

سازمند - مدیر فروش شرکت المپیوس نیز در ادامه به معرفی آخرین محصول این شرکت پرداخت.

در ادامه عکس‌های بخش موبایل به نمایش درآمد که هیات داوران از بین عکس‌های ارسالی به این بخش هیچ عکسی را انتخاب نکردند و جایزه‌ای هم اهدا نشد.

در بخش عکس‌های اجتماعی نیز هادی صمدی، شایسته تقدیر اعلام شد و جایزه اول تا سوم به ترتیب به حمید صادقی، طیبه نصرالهی و احسان رافتی رسید.

همچنین مرتضی نیکوبذل، محمد فرنود، ساسان پناهی، حسن غفاری، حسین فاطمی، حسین کریم زاده و محمد نوروزی، در این بخش مورد تقدیر قرار گرفتند.

حسن غفاری - یکی از داوران گفت: این جشنواره، یک جریان عکاسی نیست، به نظر من یک تمرین با هم بودن است. و این اتفاق، عزیز و محترم است.

هیات داوران در بخش عکس های اقتصادی از مجید جشمیدی تقدیر کرد و جوایز اول تا سوم به ترتیب به سیدمدیار شجاعی، مازیار اسدی و حمزه محمد حسینی اهدا شد.

اما هیات داوران در بخش عکس‌های بین‌المللی از بین عکس‌های ارسالی، اثری را انتخاب نکرد.

معرفی برگزیدگان بخش عکس‌های بخش ایرانگردی نیز با پخش فیلم «یزد» همراه شد.

هیات داوران در این بخش از فربد پهلوان، رضا قاسمی زرنوشه و حمیده معدنی تقدیر کرد و جوایز اول تا سوم را به ترتیب به محمد کرباسیه، محسن سعیدی و حجت عطایی اهدا کرد.

در بخش عکس‌های سیاسی نیز جایزه سوم به آریا جعفری ،جایزه دوم به فرهاد رجبعلی و جایزه اول به میلاد بهشتی اهدا شد.

در بخش فیلم نیز هیات داوران جایزه دوم را به حمیده نادری برای فیلم فاصله «لیلی تا لی لی» و جایزه نخست را به مرتضی نیک برای فیلم «گفتگوی منتشر نشده ژاله» اهدا کرد.

در بخش مالتی مدیا جایزه نخست به سینا رشیدی اهدا شد و سپس مالتی مدیای «داستان صفا» به نمایش درآمد.

بعد از پخش عکس‌های بخش آیین و مذهب نیز هیات داوران مجید جمشیدی و امیرمسعود ابری را شایسته تقدیر دانست و جایزه اول تا سوم را به ترتیب به عزیزالله مشفق، مهدی حاجی‌وند و میلاد رفعت اهدا کرد.

در بخش عکس‌های فرهنگ و هنر هیات داوران مجید جمشیدی را شایسته تقدیر دانست و جایزه سوم را به سعید کیایی، جایزه دوم را به محمد برنو و جایزه نخست را به میلاد بهشتی اهدا کرد.

در بخش عکس های مستند اجتماعی هیات داوران معین مطلق و سیدمدیار شجاعی را شایسته تقدیر دانست و جایزه اول تا سوم را به ترتیب به حامد بارچیان، فرهاد بابایی و امیر حسامی نژاد اهدا کرد.

در بخش عکس‌های ورزش از عزیزاله مشفقی تقدیر شد و جایزه اول تا سوم به حامد بارچیان، محمد برنو و سیدمدیار شجاعی اهدا شد.

دبیر جشنواره هفتم دوربین.نت در پایان مراسم اختتامیه درباره بخش انتخاب عکاس برتر سال گفت: بخش عکاس برتر سال هر سال برگزار می‌شود، اما امسال این کار را انجام ندادیم و دیگر هم انجام نخواهیم داد زیرا این بخش در مسیری که می‌خواستیم وارد نشد.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۱۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۳