همشهری آنلاین: روستای یوشان در چین یکی از روستاهای زیبای استان هوبی است که تنها راه ارتباطش با جهان خارج کابلی است که در ارتفاع 400 متری از بستر دره میان روستا و آن‌سوی دره کشیده شده‌است.

دو کابل ضخیم که بین دو صخره مرتفع وصل شده‌اند و یک کابین فلزی تنها راه ارتباطی مردم روستای یوشان با محیط خارج از روستا‌است و با کمک این وسیله حمل و نقل افراد و مواد مورد نیاز از روستا خارج یا به آن وارد می‌شوند.

روستای یوشان جمعیتی بیش از 200 نفر دارد و پیش از ساخته شدن این مسیر تردد هوایی در سال 1997، روستائیان برای خروج از روستا و رسیدن به نزدیکترین روستای مجاور باید چندین روز راه می‌رفتند.

این مسیر کابلی که با کمک یک موتور دیزل فعال است، طولی برابر هزار متر داشته و در ارتفاع 400 متری سطح دره قرار گرفته‌است. مسئولیت اداره این مسیر کابلی طی 15 سال گذشته به عهده مردی چینی به نام ژانگ‌ژینجانگ بوده‌است.

چرب کردن هفتگی کابل‌ها کاری بسیار خطرناک است، اما ژانگ به تنهایی و با استفاده از اتاقک فلزی تمامی هزار متر کابل را چرب می‌کند. وی پسر ارشد رئیس روستا بوده و از این رو پدرش وی را برای امجام این‌کار،‌که در آن زمان کسی مسئولیت انجام آن را به عهده نگرفته بود،‌به وی سپرد.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها