همشهری‌آنلاین: بازدیدکنندگان ایسلند از ماه آینده می‌توانند ماجراجویی جدیدی را تجربه کرده و آنچه نویسنده مشهور داستان‌های علمی،‌"ژول ورن" در کتاب "سفر به اعماق زمین" متصور شده بود را از نزدیک مشاهده کنند؛‌ این افراد می‌توانند در سفر جدید خود به ایسلند به بازدید جهان درون یک آتشفشان عظیم بروند.

شاید چنین سفر پرماجرایی برای کشوری که کوه آتشفشان خشمگین و بدسابقهای مانند "ایجافجالاجوکول" در آن واقع شده،‌ آتشفشانی که فوران آن در ماه مارچ سال 2010 ابری عظیم از خاکسترهای آتشفشانی را در آسمان ایجاد کرده و صنعت هوایی اروپا را با مشکلات جدی مواجه کرد،‌ کار چندان عاقلانهای به نظر نیاید.

اما شرکت مسافرتی 3H ایسلند اصرار دارد که تورهایش به درون آتشفشان "تریهنوکاگیگور" کاملا امن هستند و هیچ خطری توریستها را تهدید نمیکند. این آتشفشان طی چهار هزار سال گذشته خاموش بوده است و بخشهای درونی این آتشفشان غول‌پیکر برای افرادی که جرات فرود آمدن در اعماق تاریک آن را دارند،‌ کاملا در دسترس است.

این کوه از اتاقک‌های مجزای ماگما برخوردار است، در آخرین فوران این کوه، طی حادثه‌ای نادر و طبیعی ماگمای درون یکی از این اتاقک‌‎ها به جای بیرون آمدن و جاری شدن بر روی سطح خارج از کوه بر روی دیواره‌های درونی آتشفشان سرد شده و ورودی آتشفشان را بستند. درون این آتشفشان فضای خالی بزرگی به وجود آورده و گویی فردی تمامی ماگماهای آن را بیرون کشیده است.

تورهای آتشفشان نوردی طی ماه‌های گرمتر سال در تابستان ایسلند برگزار خواهند شد. طی این تورهای 180 پاوندی توریست‌های شجاع باید با استفاده از کابل 120 متر به اعماق حفره این آتشفشان بروند تا به ورودی چهار متر در چهارمتری قله این کوه برسند.

ارتفاع اتاق ماگما در این کوه برابر ارتفاع سه مجسمه آزادی است که بر روی یکدیگر قرار گرفته‌اند و تونل‌های آن در عمق 200 متری قرار دارند. در درون اتاقک ماگما،‌ بازدیدکنندگان می‌توانند طیف‌های مختلفی از رنگ‌ها را بر روی دیواره‌های اتاقک مشاهده کنند.

داوطلبان این تور باید از تناسب اندام و قوای جسمانی برخوردار باشند زیرا پیش از آغاز فرو رفتن در دل آتشفشان باید 40 دقیقه به سمت قله کوه پیاده روی کنند.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۲