همشهری آنلاین: اَبَر‌جنگلی در سنگاپور در حال تکمیل شدن و شکل گرفتن است،‌جنگلی که افراد می توانند بر روی درختان آن قدم زده و نمایی وسیع از شهر را در برابر خود داشته باشند.

 

 

این درخت‌های غول پیکر که ارتفاعی به بلندی آسمانخراش‌ها دارند به زودی به یکی از جاذبه‌های توریسی جدید سنگاپور تبدیل خواهند شد. این درختها که هر یک 50 متر ارتفاع دارند بخشی از جنگل مصنوعی هستند که قرار است به زودی در سنگاپور سر به فلک بکشند.

قرار است این طرح با نام تجاری "مسیر آسمانی OCBC "‌در تاریخ 29 ژوئن 2012 به پایان رسیده و در دوم جولای افتتاح شود. بازدیدکنندگان می توانند در راهروهای مرتفع این جنگل مصنوعی همراه با دیدن منظره ای وسیع از جنگل،‌ منظره ای هوایی از شهر را نیز در زیر پای خود مشاهده کنند.

مسیرهای این جنگل در ارتفاع 22 متری از زمین در هوا معلق هستند یعنی ارتفاعی در حدود یک ساختمان هفت طبقه و دو خیابان بزرگتر را که در ارتفاع 42 متری قرار دارند را به یکدیگر وصل می کنند. مراسم افتتاح این طرح نیز خود جاذبه توریستی دیگری خواهد بود زیرا همراه با نمایش زنده موسیقی و نور همراه خواهد بود.

درختان مصنوعی و بتونی این جنگل از تنه‌هایی برخوردارند که هر یک چندین تن وزن دارند و در عین حال از هزاران قطعه کابل ضخیم برای ایجاد سایبان مصنوعی در این درختان استفاده شده است. این جنگل مصنوعی در راستای طرح ملی سنگاپور برای ایجاد فضای سبزی وسیع در منطقه ماریانای جنوبی که به پایتخت گیاهی جهان تبدیل خواهد شد،‌بوده است.

به هر یک از درختان سایبانی به وزن 20 تا 85 تن اضافه خواهد شد که روزانه برای سه تا چهار ساعت از طریق سیستم هیدرولیکی بر روی درختان قرار خواهند گرفت. سپس قابهایی فولادی به اطراف جنگل افزوده خواهند شد تا تیرگی جنگلهای طبیعی را شبیه سازی کنند.

قرار است به هفت درخت این جنگل مصنوعی صفحات خورشیدی نیز افزوده شود تا انرژی حاصل از آنها برای نورافشانی مناطق اطراف مورد استفاده قرار گیرد. همچنین کل این ساختار محل نگهداری مجموعه ای از گیاهان سرتاسر جهان خواهد شد و پس از افتتاح، این جنگل مصنوعی مکان دائمی برگزاری فستیوال باغ سنگاپور خواهد بود.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۷:۰۰