همشهری آنلاین: کتاب کوچک کودکانه‌ای که وی‍ژه خانه عروسک سلطنتی بریتانیا ساخته شده است به زودی در مقیاس انسانی منتشر خواهد شد.

صفحات این کتاب که بزرگتر از یک تمبر پستی نیست به طرح‌ها و نقاشی‌هایی آراسته شده است که توسط کاریکاتوریستی مشهور طرح شده‌اند،‌این کتاب ویژه مجموعه خانه عروسکی سلطنتی ساخته شده وبه این مجموعه هدیه شده است.

اما از هفته آینده کودکان می‌توانند داستان نوشته شده در این کتاب کوچک را در قالب کتابی در ابعاد معمولی بخوانند،‌ این داستان افسانه‌ای درباره یک پری به نام "جو اسمیت" و ماجراهایش در زمانی است که از شهر پری‌ها خارج شده و وارد لندن می‌شود.

این کتاب کوچک تماما دست‌نوشته است و ابعادی برابر 3.55 در 4 سانتیمتر دارد. این کتاب یکی از 200 نسخه کتاب مینیاتوری است که در کتابخانه مینیاتوری خانه عروسک سلطنتی وجود دارد. این خانه عروسک توسط ملکه مری ساخته شده است.

این خانه که در کاخ "وینزور" نگهداری می‌شود توسط معماری مشهور به نام "سر ادوین لوتونز" طراحی شده است. این خانه عروسکی یک خانه اشرافی "ادواردین" است که از اتاق‌هایی کامل و مبله،‌ دارای برق و لوله کشی آب برخوردار است.

بیش از 170 نویسنده آثاری از خود را در قالب کتاب‌های کوچک به کتابخانه این خانه اهدا کرده‌اند که از آن جمله می توان به "سر آرتور کونن دویل" اشاره کرد.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز