همشهری آنلاین: هنرمندان ولزی مکعبی 2.5 متری و با ظاهر حجیمی ساختند که از 23 هزار قطعه مجزا تشکیل شده اما می‌تواند مانند جسمی بی وزن، به راحتی در هوا شناور شود

"هیتر و ایوان موریسون" دو هنرمند ولزی هستند که بر اساس طرح بادبادک‌های تترا که توسط الکساندر گراهام بل در راستای پیشبرد ابزارهای پرواز برای انسان‌ها ابداع شده بودند، موفق به ابداع بادبادکی مکعبی و به ظاهر سنگین شدند که در اصل کاملا بی وزن است.

این بادبادک مکعبی با استفاده از موادی فوق سبک از قبیل اتصال‌های سه بعدی چاپ شده و 23هزار قطعه دیگر ساخته شده است با این همه به اندازه‌ای سبک است که به راحتی در هوا شناور می‌شود، درست مانند اینکه هیچ وزنی ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بادبادک "مرد کوچک درخشان" از رشته‌های فیبرهای کربنی ساخته شده و با استفاده از اتصال‌هایی که با کمک یک چاپگر سه بعدی چاپ شده‌اند، به یکدیگر متصل شده‌اند. موریسون‌ها هنرمندانی هستند که در ایجاد آثار هنری اینچنینی شهرت دارند و در آثار خود از مواد عجیب و جدید استفاده می‌کنند.

این مکعب در واقع از دو اتاقک پرواز تشکیل شده که پس از قرار گرفتن در کنار یکدیگر حجمی متراکم و سنگین را به وجود می‌آورد. قطعات سه ضلعی کوچک با زاویه‌ای 30 درجه در کنار یکدیگر قرار گرفته و مکعب‌هایی ترکیبی را ایجاد کرده‌اند که شکل هندسی آنها به کریستال‌های معدنی "پیریت" شباهت دارد.

با این همه با استفاده از مواد سبک وزن و حفظ تقارن در کل ساختار این مکعب بزرگ می‌تواند آزادانه پرواز کرده و در هوا شناور باشد. از دشواری‌هایی که بر سر راه ساخت "مرد کوچک درخشان" وجود داشت، نیاز به سبک بودن و در عین حال مقاوم بودن این ساختار بود و بادبادک باید پس از پرواز با کوچک‌ترین آسیب ممکن دوباره به زمین باز می‌گشت تا در نهایت به عنوان یک اثر هنری و یک مجسمه در قلعه "داندارا" نصب شود.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۱