همشهری آنلاین: نمایشگاهی در درسدن آلمان با استفاده از فناوری تشخیص جنایی برای بازخلق تعدادی از دورافتاده‌ترین اعضاء خانواده انسان‌ها که در حدود هفت میلیون تا یک میلیون سال پیش بر روی زمین زندگی می‌کرده‌اند، استفاده کرده است

به گزارش خبرگزاری مهر، در حدود 27 مدل از سر این انسان‌های ماقبل تاریخ از روی فسیل‌های به جا مانده از آن زمان شبیه‌سازی شده است که در میان آن‌ها مدلی از سر "ساحل انتروپوس چادی" انسانی هفت میلیون ساله نیز دیده می‌شود، زمانی که اجداد انسان در آفریقا ظهور کرده بودند.

 

انسان‌شناسان قضایی برای شبیه‌سازی سر انسان‌های ماقبل تاریخ از شیوه‌های رایانه‌ای که نیروهای پلیس از آن‌ها برای بازسازی آثار به جا مانده از جنایت استفاده می‌کنند، استفاده و جمجمه اجداد و نیاکان انسان‌ها را بازسازی کرده و چهره نسبتا واقعی آن‌ها را به نمایش گذاشته‌اند.

به گفته متخصصان با استفاده از این فناوری‌های تجسسی و قضایی هریک از فسیل‌ها به صورت منحصر به فرد شبیه‌سازی شده و خصوصیات ویژه خود را با دقتی بالا بازگو می‌کنند.

بر اساس این گزارش، در میان این مدل‌ها نمونه شبیه‌سازی شده "هوموارکتوس"‌ها نیز که در حدود یک میلیون سال پیش بر روی زمین زندگی می‌کرده‌اند، دیده می‌شود.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۱۸ دی ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۶