همشهری آنلاین- ندا شریف: وسایل اتاق کودک و به خصوص نوزاد متنوع و زیادند. چیدمان آن‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است تا در عین مرتب بودن، امکان دسترسی به آن‌ها به راحتی وجود داشته باشد.

1‌- انتخاب تخت نرده‌ای قابل تنظیم برای کودکی که به زودی یاد می‌گیرد از نرده بالا برود و نسبت به محیط اطراف کنجکاو می‌‌شود، بسیار مهم است. تخت‌هایی که تنظیم‌های مختلف دارند و هم‌زمان با رشد کودک قابل تغییرند مناسب بوده، می‌توان چند سالی از آن‌ها استفاده کرد. در بعضی مدل‌ها، کفی تخت قابل تنظیم بوده به طوری که هم‌زمان با رشد کودک برای ایمنی بیش‌تر می‌توان سطح تخت را با توجه به قد او تنظیم نمود. هر چه کودک بزرگ‌تر می‌شود، تخت پایین‌تر می‌رود. در مرحله بعد زمانی که کودک به بالا و پایین رفتن مسلط می‌شود، می‌توان نرده جلوی تخت را برداشت.

2- از یک جای بلند به عنوان محل تعویض بچه استفاده کنید تا مسلط‌تر بوده و فشار کم‌تری به شما وارد شود. بهتر است برای این کار یک میز بلند دارای قفسه تهیه کنید، داخل طبقه‌ها وسایل مورد نیاز را بگذارید و با بزرگ شدن کودک از قفسه‌های آن برای قرار دادن اسباب‌بازی‌ها استفاده کنید.

3- از کابینت یا قفسه‌های دیواری دردار برای گذاشتن اسباب بازی‌های کودک استفاده کنید تا در موقع تعویض به راحتی امکان دسترسی شما به آن‌ها برای پرت کردن حواس کودک وجود داشته باشد. بهتر است قفسه‌ها دردار باشند تا بتوانید از آن‌ها برای قرار دادن لباس، پتو و ملحفه‌های اضافه استفاده کنید. به این ترتیب وسایل تمیز مانده عاری از گرد و غبار بوده و امکان دسترسی به آن‌ها برای شما راحت‌تر است.

4- در اتاق نوزاد یک صندلی راحتی را به خود اختصاص دهید. استفاده از این مبل، در رفع خستگی شما بسیار موثر است. در کنار مبل یک آباژور یا چراغ مطالعه بگذارید.

5- گذاشتن جای ریموت روی دسته صندلی راحتی در اتاق‌خواب بچه، جای مناسبی برای قرار دادن شیشه، پستانک، دستمال و اسباب‌بازی است. با این کار وسایل یک جا بوده، هنگام در آغوش داشتن یا بی‌تابی بچه، برای پیدا کردن وسایل مضطرب نمی‌شوید و به راحتی از عهده کارها بر می‌آیید.

6- از یک چراغ‌خواب با نور ملایم و رنگی در اتاق کودک استفاده کنید. این کار باعث می‌شود بدون بیدار کردن او در هر موقع از شب بتوانید به کودک سر بزنید. اگر کودک احیانا بیدار هم شود با نور ملایم و نوازش‌های شما به راحتی به خواب خواهد رفت.

7- بچه‌ها عاشق گرفتن و فشار دادن چیزها و دهن زدن به هر چیزی هستند. وسایلی را برای بازی آن‌ها انتخاب کنید که استاندارد بوده و صدای آرامی داشته باشند.

http://www.ikea.com

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز