همشهری آنلاین-هلن صدیق بنای: سنت‌ها و جشن‌های عجیب و غریب کشورهاهمیشه خوشایند و پر طرفدار نیست.


مردم در نقاط مختلف دنیا سنتها و جشنهای جالب و گاهی عجیب دارند. سنت‌ها و جشن‌های که در نوع خود بی‌نظیر هستند. مراسم‌هایی که برخاسته از فرهنگ مردم آن سرزمین هستند. جشن‌هاو مراسم‌هایی چون؛ جشن آب، جشن رنگ، جشن گوجه، مراسم عزاداری، مراسم چای، جشن برداشت محصول،جشن باران و ...

سنت‌ها‌ و جشن‌ها هر کدام برای خود تاریخچه و منشا پیدایشی دارند. تاریخچه‌ای که حکایات جالبی در دل دارد.

تاریخچه پیدایش بعضی از این مراسم و سنت‌ها‌ ریشه در فرهنگ، مذهب، باور، جغرافیا،...و شاید هم تنها یک شوخی دوستانه بوده باشد. یعنی با شوخی چند دوست با هم، آغاز شده و کم کم به شهر و کل یک کشور یا سایر کشورهای همسایه سرایت کرده است.

جشن آب کشور اوکراین از آن نوع جشن‌های است که منشا شوخی دارد و بعدها به "جشن آب" شهرت یافته و هر ساله در این کشور برگزار می شود. البته این سنت اینگونه که از عکس‌ها پیداست، زیاد خوشایند مردم این کشور نیست. به عکس‌ها توجه بفرمایید.

این جشن آب کم طرفدار روز دوشنبه پس از عید پاک برگزار می‌شود، هوا باید کمی یا شایدم بسی سرد باشد. در این روز جوانان و نوجوان در نقاطی از شهر کمین می‌کنند و با عبور رهگذران از همه جا بی‌خبر، بخصوص همسالان خود با آب به آنها حمله می‌کنند.

جالب است بدانید؛ در این روز خاص سر پلیس محلی بسیار شلوغ است. چرا که شکایات بیشماری در زمینه‌ی آزار و اذیت در هنگام برگزاری جشن، سرماخوردگی به دلیل هوای سرد و... از سوی افراد خیس شده و اذیت شده به پلیس می‌رسد.

جالب تر آنکه؛ پلیس هم به دلیل حفظ این سنت "جشن آب اوکراینی"، با برگزارکنندگان جشن آب برخورد نکرده و به شکایت‌ها ترتیب اثر نمی‌دهد.

چرا که‌ آنها معتقدند؛ در همه جای دنیا افراد بی جنبه پیدا می‌شوند و آنها نباید به خاطر تعداد معدودی، شادی و جشن بزرگ مردم کشورشان را برهم زنند.

http://ukraine-water-festival.com

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز