صد ثانیه
-
ببینید | رفاه و علوی میزبان تصمیمات انقلابی | راویان خاموش شهر - ۲
کمتر کسی فکر میکرد که رهبر انقلاب پس از ۱۴ سال دوری از کشور، مهمان دبستانی به نام رفاه شود. مدرسه ای که در سالهای مبارزات انقلابی به همت چهره هایی چون باهنر، رجائی، بهشتی و هاشمی ساخته و حالا به امنترین مکان برای استقرار امام و یاران انقلابی اش بدل شده بود.
-
ببینید | مجسمهای که دوبار سقوط کرد
از قدیمیترین میدانهای تهران است. میدانی که در دوران قاجار به آن توپخانه میگفتند و بعدتر در دوره پهلوی نامش میدان سپه شد. هر چند هنوز هم توپخانه و سپه نامهایی است که بین مردم مصطلحند اما پس از انقلاب اسلامی به میدان امام خمینی تغییر نام داد.
-
ببینید | کشتی طلای شاه کجاست؟
بعد از انقلاب اسلامی، کاخ نیاوران که گنجینهای نفیس از تاریخ و جواهرات بود به تسخیر جوانهای انقلابی درآمد.
-
ببینید | آیا میدانید تصوراتتان درباره رانندگی زنان همه غلط بود؟!
رانندگی زنان یکسری اصول تدافعی را در بردارد یعنی رانندگی آنها بهنحوی است که پیشبینی خطرات را میکنند و متناسب با آن خطرات رانندگی میکنند. پس باید پذیرفت که رانندگی زنان برخلاف مردان تهاجمی نیست.
-
ببینید | افزایش ۲۸ درصدی نرخ پارک حاشیهای در تهران
در چهل و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران لایحه شهردار درخصوص «تعیین نرخ عوارض پارک حاشیهای در سال ۱۴۰۱» بررسی شد. شهرداری مکلف است که تا پایان امسال ۲۰ هزار جای پارک را در مناطق۲، ۶ و ۷ به صورت مکانیزه ساماندهی کند. بر اساس بررسیهای اولیه پیشنهاد شده که حداکثر ۲۵ تا ۲۸ درصد به نرخ پارک حاشیهای افزوده شود.
-
ببینید | مردم حق دارند! | انتقاد رهبر انقلاب از کیفیت خودروهای داخلی
انتقاد به قیمت و کیفیت تولیدات داخلی از جمله لوازم خانگی و خودرو، به سخنان رهبری هم رسید. انتقادی که به طور ویژه پس از تصادف زنجیرهای در بهبهان و بازنشدن ایربگ خودروها داغ شده بود.
-
ببینید | بیشناسنامهها در آرزوی هویت ایرانی!
سیستان و بلوچستان با ۵۵هزار «بیشناسنامه» رتبه اول و تهران، خراسان، قم و گلستان در رتبههای دوم تا پنجم قرار دارند. بیشناسنامههایی که نتیجه ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی هستند. زنانی که سال ۱۳۸۱، حدود ۲۶هزار نفر بودهاند. ثبت ازدواج زن ایرانی با مرد غیرایرانی یک فرایند ۱۲مرحلهای است که چند مرحله از آن مربوط به کشور مرد است.
-
ببینید | خط ۷ مترو ۱۴۰۲ به ایستگاه پایانی میرسد
خط ۷ متروی تهران که از آن با عنوان عمیقترین خط متروی پایتخت نام برده میشود، پس از رفع معارض در شرقیترین ایستگاه (ورزشگاه تختی) سال۱۴۰۲ بهطور کامل بهرهبرداری و وارد مدار خدمترسانی میشود. حدود ۹میلیون نفر از پایتختنشینان روزانه ۴ میلیونو ۶۵۰ هزار ساعت و سالانه بیش از یک و نیم میلیارد ساعت وقت خود را در ترافیک میگذرانند.