مهاجرانی سخنگوی دولت در خصوص جزئیات کارت سوخت خودروهای صفر توضیحاتی داد.

به گزارش همشهری آنلاین، مهاجرانی گفت: خودروهایی که از قبل وجود داشتند که طبیعتاً کارت سوخت دارند یعنی طبیعتاً اگر کسی خودرویی می خرد و خودرویی را که از قبل شماره شده بوده می فروشد دوباره این را می خرد، آن خودرو کارت سوخت دارد. معمولاً هم روال بر این بوده همیشه افراد موقعی که معامله انجام می شود جزو مدارکی که جابجا می‌کنند با هم، کارت سوخت هم هست. لذا در این مورد معمولا مشکلی وجود ندارد. در مورد خودروهایی که جدید تولید می شوند و جدید شماره می شوند در این مورد نکاتی وجود دارد. موضوع پر کردن تفاوت بین ۱۱۰ میلیون لیتر و میانگین ۱۳۳ میلیون لیتر مصرف روزانه است. بحث های مفصلی در دولت انجام شد که آیا این خودروها شامل این قضیه بشوند یا نشوند لذا جمع‌بندی بر این شد که با توجه به وضعیت معیشتی مردم و رقمی که باید اختصاص داده بشود برای اینکه بتوان روی موضوع کالاهای اساسی، کالا برگ و دارو و درمان برنامه‌ریزی‌های درست‌تری انجام داد این جمع بندی انجام شد. شیوه اجرا در کارگروه مصوب می شود و به اطلاع مردم می رسد.

اعضای خانواده ای که چند خودرو دارند هم سهمیه دارند اما...+ ویدئو | انتقاد از ناعدالتی در سهمیه بنزین

وی ادامه داد: ۴۳ درصد سوخت‌گیری با کارت جایگاه انجام می‌شود. فاصله مصرف ۱۳۳ میلیونی با تولید ۱۱۰ میلیون لیتری، ما را ناچار به واردات بنزین کرده است. درآمد نرخ سوم بنزین کاملاً به معیشت مردم و کالابرگ اختصاص می‌یابد.

کد خبر 997538
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ویدئو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۵
    7 0
    یعنی همه جوره ، آره.
  • ستم پذیر IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۵
    9 0
    چرا خودرو صفر که می‌خریم با قرض و بدبختی نباید کارت سوخت داشته باشه ؟بی عرضه ها