یکشنبه ۲۷ دی ۱۳۸۸ - ۰۵:۱۸
۰ نفر

گروه ورزشی: نیمه نخست فرصت 180 دقیقه‌ای صمد مرفاوی با یک تساوی خانگی به پایان رسید تا بازی هفته بیست و چهارم مقابل استیل‌آذین روز سرنوشت‌ساز زندگی ورزشی سرمربی استقلال باشد.

مرفاوی هفته گذشته از سوی هیات‌مدیره باشگاه دو بازی فرصت گرفت تا روند حرکتی تیمش را تغییر دهد و جایگاه خودش را تثبیت کند اما استقلال در اولین بازی از این مهلت دو هفته‌ای باز هم به تساوی در ورزشگاه آزادی رضایت داد و مقابل تراکتورسازی تبریز با نتیجه 2 بر 2 متوقف شد.

مرفاوی البته باید از حنیف عمران‌زاده تشکر کند که در دو بازی پیاپی مقابل سایپا و تراکتورسازی زننده گل تساوی استقلال بود، در غیر این‌صورت با شکست آبی‌پوشان در یکی از این بازی‌ها قطعا مهلت دیگری برای سرمربی باقی نمی‌ماند.صمد مرفاوی بعد از بازی روز جمعه باز هم از دست رفتن موقعیت‌های گل را عامل توقف تیمش دانست و  اینکه استقلال به راحتی گل می‌خورد.

 این تقریبا نکته مشترک در همه مصاحبه‌های اخیر اوست اما هنوز چاره‌ای برای حل این مشکل پیدا نکرده است. در غیاب برهانی و سیدصالحی، ‌با حضور اکبرپور و مجیدی هم مشکل خط حمله استقلال به گفته سرمربی این تیم حل نشده و هنوز آبی‌پوشان توان استفاده از فرصت‌های متعدد خود را ندارند.مرفاوی علاقه‌ای به صحبت درخصوص احتمال برکناری از سمت سرمربیگری استقلال نداشت و تنها به این نکته اشاره کرد که این بازی می‌توانست سرنوشت دیگری داشته باشد و اگر 3 امتیاز به استقلال می‌رسید معادلات تغییر می‌کرد.او حالا برای ماندن در این جایگاه تنها می‌تواند به شکست استیل‌آذین امیدوار باشد. استقلال با کسب 4 تساوی پیاپی قطعا این هفته فرصت دیگری برای توقف و از دست دادن امتیاز نخواهد داشت. شکست یا تساوی در بازی با استیل‌آذین حکم برکناری مرفاوی را صادر می‌کند.

نقطه عطف برای استقلال

واعظی‌آشتیانی بازی روز جمعه را نقطه عطفی برای استقلال دانست و پیش‌بینی کرد که شرایط این تیم بعد از این بازی متحول خواهد شد. مدیرعامل استقلال البته از رفتار تماشاگران تیمش در بازی با تراکتورسازی خرسند بود و به همین دلیل پیش‌بینی کرد که وضعیت استقلال بهتر خواهد شد.

هواداران استقلال برخلاف بازی‌های گذشته این‌بار یک صدا تیم خود را تشویق می‌کردند و شعاری علیه سرمربی و مدیرعامل ندادند اما علت اصلی اتحاد آنها تقابل با تماشاگران پرتعداد و پرشور تراکتورسازی بود. استقلالی‌ها نمی‌خواستند مقابل بیش از 30 هزار تماشاگر تیم رقیب علیه سرمربی و مدیرعامل خودشان شعار بدهند اما هیچ تضمینی وجود ندارد که در صورت تداوم وضعیت موجود و شکست یا تساوی مقابل استیل‌آذین سکوها به همین روند ادامه دهند و به تداوم ناکامی‌ها اعتراضی نداشته باشند.

واعظی‌آشتیانی امیدوار است با توجه به بازی اخیر، استقلال وضعیت متفاوتی در رقابت‌های لیگ پیدا کند و نمایش تیمش مقابل تراکتورسازی را امیدوارکننده دانسته اما به نظر می‌رسد تصمیم هیات‌مدیره در خصوص مهلت دو هفته‌ای پا‌برجاست.مجید نامجومطلق، دستیار جدید مرفاوی هم از مدیران باشگاه خواست فرصت بیشتری به سرمربی این تیم بدهند.

نامجومطلق گفت: «تیم ما نسبت به بازی‌های قبل شرایط بهتری داشت.

مطمئن هستم که با یکی، دو پیروزی تیم از بحران خارج می‌شود و بازیکنان نیز دیگر تحت فشار و استرس زیاد به توپ ضربه نمی‌زنند. مرفاوی مربی جوانی است که باید به وی فرصت کافی داده شود تا توانایی‌های خود را نشان دهد.» این در حالی است که گفته می‌شود مدیران استقلال به دنبال جذب یک سرمربی برزیلی هستند اما در صورت عدم توافق با گزینه مورد نظر و منتفی شدن جذب مربی خارجی، به سراغ گزینه‌های داخلی خواهند رفت. برخی اضافه شدن نامجومطلق به کادر فنی استقلال را به این دلیل می‌دانند که در صورت اجماع هیات‌مدیره برای در اختیار گرفتن سرمربی ایرانی، نامجومطلق به عنوان نفر اول نیمکت آبی معرفی شود.

رضایت‌نامه عنایتی صادر شد

مهم‌ترین خبر روز گذشته در باشگاه استقلال جدایی رضا عنایتی بود؛ بازیکنی که بعد از بازی مقابل سپاهان از ترکیب خارج شد، حق حضور در تمرینات را پیدا نکرد، حتی بعد از بخشش اکبرپور و کاظمی هم نتوانست به تمرینات بازگردد و در نهایت به این نتیجه رسید که نمی‌تواند برای استقلال بازی کند.گفته می‌شود رضا عنایتی پس از آنکه رضایت مسئولان باشگاه استقلال را برای جدایی از این باشگاه جلب کرد، در آستانه عقد قرارداد با باشگاه الامارات قرار دارد.

وی که پیش از این، در این تیم بازی کرده است، ظرف یکی، دو روز آینده رسما به عضویت این تیم اماراتی درمی‌آید. عنایتی فصل گذشته در تیم النصر امارات بازی می‌کرد که پس از آسیب‌دیدگی در تمرینات این تیم با نظر فرانک پاگلزدورف، سرمربی آلمانی النصر از جمع آبی‌پوشان دبی کنار گذاشته شد.این مهاجم بهترین دوران فوتبال خود در امارات را با تیم الامارات پشت سرگذاشته و گل‌های زیادی را برای این تیم به ثمر رسانده است.

تیم الامارات در پایان هفته دهم لیگ برتر باشگاه‌های امارات با 6 امتیاز روی سکوی یازدهم جدول رده‌بندی ایستاده است. مازیار زارع، بازیکن پیشین تیم پرسپولیس یکی از بازیکنان اصلی تیم الامارات است که در صورت انتقال غلامرضا عنایتی،این دو ترکیبی ایرانی را در این تیم تشکیل خواهند داد. البته حضور عنایتی، این‌دو در الامارات هنوز قطعی نشده اما مذاکرات به زودی وارد مراحل نهایی خواهد شد.

کد خبر 99638

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز