نخستین مجتمع پتروشیمی‌بخش خصوصی دیروز با حضور معاون اول رئیس جمهوری و وزیر نفت در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی‌افتتاح شد.

به گزارش شانا مجتمع پتروشیمی رجال به عنوان نخستین واحد پتروشیمی‌بخش خصوصی سالانه 90 هزار تن پلی‏ پروپیلین PP تولید می‌کند. در این مرحله تاکنون 950 میلیارد‏ ریال سرمایه‌گذاری شده است.
وسعت این مجتمع 227‏ هزار متر مربع است که 127 هزار متر مربع آن به مرحله اول طرح اختصاص دارد. صنعت پتروشیمی‌به دلیل کاربردهای وسیع در صنایع پایین دستی به ویژه نساجی، اشتغال زیادی ایجاد می‌کند؛ به‌گونه‌ای که به ازای  هر تن‏ تولید  این محصول، ‌زمینه اشتغال یک نفر فراهم می‌شود.
پرویز داودی- معاون اول رئیس‌جمهوری در آیین بهره‌برداری از نخستین مجتمع پتروشیمی ‌بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی‌ماهشهر، با اشاره به اینکه میزان تولیدات پتروشیمی‌تا پایان امسال ۱۵ میلیون تن افزایش می‌یابد که این رقم تا پایان سال آینده ۷ میلیون تن است، افزود:  هر فرصت اشتغال‌زایی که در صنعت پتروشیمی‌کشور ایجاد شود، به‌دنبال خود زمینه 10 تا 15 فرصت شغلی در دیگر صنایع را فراهم می‌کند.
وی هزینه ایجاد هر شغل در بخش پتروشیمی‌را حدود یک میلیون دلار عنوان کرد و افزود:  با توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی‌این هزینه به یک دهم کاهش می‌یابد.
داودی با اشاره به راه اندازی 8 واحد پتروشیمی‌در یک سال آینده افزود:  در مدت برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه حدود 120 هزار فرصت شغلی در صنایع پایین دستی در کشور ایجاد خواهد شد که حدود 8 هزار مورد آن مربوط به صنعت پتروشیمی‌است.
استفاده از توان ساخت داخل
سیدکاظم وزیری ‌هامانه وزیرنفت نیز در این مراسم گفت:  همه فعالیت‌ها در صنعت پتروشیمی‌باید در چارچوب استفاده از ساخت داخل و بهبود شرایط بهره‌مندی از تجهیزات تولیدکنندگان داخلی باشد.
وی افزود:  هدف قطعی شرکت ملی صنایع پتروشیمی‌ایران، سپردن واحدهای پتروشیمی‌به بخش خصوصی و واگذاری سهام واحدهای مشارکتی به این بخش است.
کد خبر 9956

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز