گروه اقتصادی: روسیه و ایران برنامه30 ساله همکاری انرژی و تاسیس بانک مشترک برای تامین مالی طرح‌های انرژی را بررسی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری روسی ریانووستی این مطلب را حسین نقره‌کار شیرازی معاون وزیر نفت ایران در مسکو اعلام کرد.شیرازی گفت: ما باید از امکانات‌مان استفاده کنیم، می‌توانیم از ارز ملی نیز استفاده کرده تا با نیرویی تازه تحقق طرح‌‌‌های مشترک را تسهیل کنیم. وی تاکید کرد: پیشنهاد ما این است که بانکی مشترک تاسیس شود.

به گزارش این خبرگزاری روسی، معاون وزیر نفت ایران گفت: از تامین مالی توسط چنین بانکی می‌توان برای طرح‌های گازپروم، لوک اویل و سیبور در ایران استفاده کرد.

حسین نقره کار شیرازی معاون بین‌المللی وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه تایید کرد که روسیه می‌تواند در طرح ساخت خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان - هند شرکت کند.

وی اظهار داشت: در طرح‌های مشترک، می‌تواند طرح بزرگی مانند خط لوله صلح وجود داشته باشد و این می‌تواند با حضور فدراسیون روسیه محقق شود.

معاون وزیر نفت ایران تاکید کرد که طی مذاکرات روز چهارشنبه پروژه خط‌لوله انتقال گاز نابوکو که ایران به‌عنوان یکی از تامین‌کنندگان منابع برای آن شمرده می‌شود، موضوع گفت‌وگوی تهران و مسکو نخواهد بود. وی گفت: نابوکو موضوع گفت‌وگوی ما نیست.

در حاشیه مذاکرات ایران و روسیه سرگئی کودریاشوف معاون وزیر انرژی روسیه نیز به خبرنگاران گفت که روسیه و ایران در مذاکراتی که23دی و 24دی در مسکو برگزار شده، در مورد طرح همکاری‌های آتی در عرصه نفت و گاز بحث می کنند.

حسین نقره کار شیرازی معاون وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران در این مورد اعلام کرد که دو طرف برنامه 30ساله‌ای را برای این همکاری بررسی خواهند کرد. کودریاشوف گفت: امیدوارم که در اجلاس این کارگروه بتوانیم نقشه راه برای توسعه روابط را تنظیم کنیم.

معاون وزیر نفت روسیه تاکید کرد: 2کشور روی هم 18درصد ذخایر جهانی نفت و 40درصد ذخایر جهانی گاز را در اختیار دارند که باید در چارچوب طرح‌های بزرگ همکاری کنند.
وی خاطر نشان کرد که از طرف روسیه در مذاکرات نمایندگان گازپروم نفت، گازپروم، سیبور و استروی ترانس گاز شرکت دارند.

کد خبر 99465

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز