یکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۸۵ - ۰۴:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: خریدن ایزوتوپ رادیواکتیوی که باعث مسمومیت آلکساندر لیتویننکو جاسوس سابق روس شد، بر خلاف تصور عمومی به طرز شگفت‌آوری ساده است در واقع با ۶۹ دلار می‌توانید بر روی اینترنت به آن دست یابید.

به گزارش آسوشیتدپرس پولونیوم 210 را می‌توان از شرکت United Nuclear واقع در شهر ساندیا پارک در ایالت نیومکزیکوی آمریکا به صورت آنلاین بدست آورد که به گفته وب‌سایت شرکت به صورت واحدهای 0.1 میکروکوری - مقداری ناچیز که تحت محدودیت‌های مجوزدهی فدرال قرار ندارد - عرضه می‌شود.

باب لازار بنیانگذار United Nuclear می‌گوید این روشی عملی برای تهیه سم نیست زیرا برای آنکه بالقوه یک فرد را مسموم کنید باید 15000 سفارش به شرکت بدهید و بیش از 1 میلیون دلار خرج کنید.

لازار – که قبلا ساکن لاس‌ وگاس بود، سال‌ها قبل با ادعای اینکه یک بشقاب پرنده در ناحیه 51 پایگاه نظامی 51نوادا سقوط کرده، توجه‌ ها را به خود جلب کرد.

این سایت www.unitednuclear.com/isotopes.htm) می‌گوید هدفش این است که با فروش مجموعه‌ای از مواد تجهیزات علمی و نیز اقلامی مانند تی‌شرت و ماگ‌های قهوه  مضامین علمی سرگرمی را به علم بازگرداند.

وب‌سایت شرکت یونایتد نوکلئر

پولونیوم 210 در دهه 1970 بوسیله اتحاد شوروی سابق در سیستم‌های تامین نیرو برای سفینه‌هایی فضایی به کار می‌رفت. همچنین می‌توان آن را در ابزارهای صنعتی که برای زدودن الکتریسیته ساکن طراحی شده‌اند به کار برد.

لازار می‌گوید او هر سه ماه یکبار تنها یکی دو سفارش دریافت می‌کند. او مدعی است که این ایزوتوپ را انبار نمی‌کند، بلکه مواد خواسته شده در هر سفارش را از یک راکتور دارای مجوز NRC در اوک‌ریج در ایالت تنسی آمریکا تهیه می‌کند.

این ایزوتوپ سپس مستقیما از راکتور به دست مشتری رسانده می‌شود تا طولانی‌ترین نیمه‌عمر ممکن ماده تضمین شود.

آن چنان که وب‌سایت این شرکت می‌گوید مخاطبان آن علاقمندان به علوم، صنعت، دولت و دانشگاه‌ها هستند.

کد خبر 9929

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز