دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۸۸ - ۱۵:۳۷
۰ نفر

گروه محیط‌زیست - اسد افلاکی: مجموعه‌ای از عکس‌های جنگل ابر در گالری اندیشه از اول هفته جاری در معرض نمایش علاقه‌مندان قرار گرفته است.

 این نمایشگاه که با استقبال صاحب‌نظران و شمار قابل توجهی از دوستداران محیط‌زیست مواجه شده درخیابان شریعتی در پارک اندیشه تا پایان هفته جاری از ساعت 10 صبح تا 7 شب پذیرای علاقه‌مندان به طبیعت است.

دکتر امیر حسین ولیان، دبیر ستاد حفاظت از جنگل ابر در حاشیه این نمایشگاه به همشهری گفت: این مجموعه از سوی فعالان محیط‌زیست و در حمایت از جنگل ابر بر پا شده است تا با نمایش گوشه‌ای از زیبایی‌های این جنگل، لزوم حفاظت آن برای مردم و مسئولان روشن شود.

وی در باره‌‌ آخرین وضعیت جنگل ابر تصریح کرد: خوشبختانه فعالیت جاده‌سازی‌ متوقف شده اما بیم آن می‌رود دوباره در این زمینه فعالیت‌هایی صورت پذیرد. براین اساس دوستداران طبیعت انتظار دارند مسئولان محیط‌زیست و سازمان جنگل‌ها بیش از این تعلل نکنند و از همه ظرفیت‌های خود برای پایان دادن به فعالیت مخرب جاده‌سازی‌ در این زیست‌بوم ارزشمند استفاده کنند.

ولیان با اشاره به اینکه دولت هیچ مصوبه‌ای برای احداث جاده جدید در جنگل ابر ندارد، تأکید کرد:ستاد مردمی حفاظت از جنگل ابر تا تبدیل شدن این زیست‌بوم به پارک ملی به فعالیت‌های خود ادامه خواهد داد و از هیچ کوششی در این زمینه فرو گذار نمی‌کند.

این فعال محیط‌زیست افزود: اکنون طبیعت دوستان سوگوار13 هزار بلوط کهنسالی هستند که در دنا قربانی سیاست غلط توسعه ناپایدار شد؛ این در حالی است که قتل عام یک میلیون درخت، جنگل ابر را تهدید می‌کند. آیا زمان آن نرسیده که نگاه مسئولان به طبیعت و محیط‌زیست عوض شود؟ آیا میراث طبیعی کشور باید همچنان قربانی بخشی‌نگری و منافع گروهی اندک شود؟

این گزارش می‌افزاید: نیمه آبان ماه امسال و در پی از سر‌گیری عملیات مخرب راهسازی‌ در حریم جنگل ابر، معاون طبیعی سازمان حفاظت محیط‌زیست اعلام کرد با هماهنگی سازمان جنگل‌ها طرح ارتقای این رویشگاه جنگلی به منطقه حفاظت شده در دستور کار قرار گرفته و امور مربوط به آن در دست پیگیری است.

اکنون دوستداران طبیعت نگران آنند که پیش از تصویب این منطقه به‌عنوان منطقه حفاظت شده، فعالیت‌های تخریبی از سر گرفته شود؛ هرچند که رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست در آخرین اظهارات خود در باره جنگل ابر در جمع خبرنگاران به صراحت اعلام کرد که سازمان محیط‌زیست، قاطعانه در مقابل احداث جاده ابر ایستاده است.

کد خبر 99278

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز