دبیر هیأت منصفه دادگاه مطبوعات گفت: هیأت‌منصفه دادگاه مطبوعات پس از جلسه بررسی اتهام مدیر‌مسئول روزنامه همشهری بر مجرم نبودن وی رأی داد.

علی‌اکبر کسائیان گفت: این هیأت، مدیر‌‌مسئول روزنامه همشهری را در اتهام نشر مطالب خلاف واقع به قصد تشویش اذهان عمومی با اکثریت آرا مجرم نشناخت. جلسه رسیدگی به اتهامات مطبوعاتی مدیرمسئول روزنامه همشهری 20 دی در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران به تصدی قاضی سیامک مدیر خراسانی برگزار شد.

در ابتدای جلسه نماینده دادستان با قرائت متن کیفر‌خواست گفت: مدیر‌مسئول روزنامه همشهری در این پرونده متهم به نشر مطالب خلاف واقع با نشر مطلبی تحت عنوان «این آب را به احشام هم ندهید» به شکایت رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز است؛ لذا تقاضای رسیدگی به این پرونده را داریم.

مدیر مسئول روزنامه همشهری در دفاع از خود گفت: سوابقی از سال‌های قبل درباره آلودگی آب اهواز وجود داشته که مورد توجه روزنامه بوده است، ضمن اینکه مطلب منتشره نیز از سایت محیط‌زیست نقل شده است و جوابیه شرکت آب و فاضلاب را نیز منتشر کرده‌ایم.

وی ادامه داد: در خبر روزنامه همشهری‌ شرکت آب و فاضلاب اهواز مقصر شناخته نشده است بلکه به اصل موضوع آلودگی آب اشاره شده است.مدیرمسئول همشهری به اظهارات نمایندگان مجلس و کارشناسان مبنی بر آلوده‌بودن آب اهواز اشاره کرد و گفت: روزنامه همشهری همواره انصاف و اعتدال را مدنظر داشته است. وی افزود: رسالت مطبوعاتی ایجاب می‌کند که اطلاع‌رسانی کرده و به این وسیله حساسیت لازم را در نهادهای ذیربط ایجاد کنیم.

مدیرمسئول روزنامه همشهری گفت: روزنامه همشهری اهل جنجال‌آفرینی نیست و همیشه مباحث توسعه پایدار و زیست‌محیطی وجهه نظر آن بوده است.

کد خبر 99198

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز