مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱۸ دی ۱۳۸۸ - ۱۳:۴۴
۰ نفر

بندرعباس – شهین صادقی -خبرنگار همشهری: قرار است اجرای طرح ترافیک در هسته مرکزی شهر بندرعباس بعد از 2 سال وقفه اسفند امسال به‌صورت آزمایشی اجرا شود.

سرهنگ رسول دهقان،  دبیر شورای ترافیک استان هرمزگان با بیان اینکه اجرای طرح مذکور از نظر تخصصی 90 درصد از مشکلات هسته مرکزی شهر را حل می‌کند، خاطرنشان کرد: بندرعباس از وضعیت ترافیکی مناسبی برخوردار نیست و برای حل این مشکل بزرگ، باید هرچه سریع‌تر طرح  ترافیک در هسته مرکزی در این شهر به اجرا درآید.

دهقان، از وضعیت ساختاری بندرعباس به‌صورت طولی به‌عنوان یکی از مواردی یاد کرد که باعث ایجاد ترافیک دربافت شبکه مرکزی می‌شود.معاون حمل‌ونقل و  ترافیک شهرداری بندرعباس نیز گفت : در20 نقطه از نقشه طرح مرکزی شهر اصلاح صورت گرفته که حدود 70 درصد آن پیشرفت داشته و قرار است برای اطلاع مردم از مسیرهای مشخص شده در طرح هسته مرکزی بندرعباس، در 20 نقطه  شهر بیلبورد نصب شود.

به گفته بهروز اکرمی، این طرح در2 مرحله اجرا می‌شود که مرحله اول آن از 11 اسفند ماه سال‌جاری به اجرا در می‌آید و برای مرحله دوم،  آن کل رفیوژ خیابان برداشته می‌شود که این امر همکاری اداره برق را می‌طلبد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی هرمزگان هم دراین زمینه تاکید کرد: برای اجرای طرح هسته مرکزی شهر باید تمام عوامل اجرایی با هم همکاری داشته باشند تا هر چه سریع تر از حجم ترافیک شهر کاسته شود.

سرهنگ محمدرضا ضیایی تصریح کرد: در تمام دنیا وجود پلیس در شهرها برای 10 درصد از افراد متخلف است و چنانچه 90 درصد افراد دیگر ما در امر ترافیک همکاری نکنند، شهر به چالش کشیده می‌شود.

کد خبر 99001

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز